فرماندار شهرستان نور:30 هزار بنای غیرمجاز در شهرستان نور وجود دارد

با قانون تعزیری مجازات قاچاقچیان چوب نمی توان جلوی این کار را گرفت
نماینده عالی دولت در شهرستان نور با اشاره به اینکه این شهرستان با وسعت جغرافیایی و پهنه گسترده در سطح استان جز دومین شهرستان از نظر وسعت است، گفت: شهرستان نور دارای اراضی ملی، کشاورزی و منابع طبیعی زیادی است اما متاسفانه امکانات ما بسیار کم است.
بیژن پولادی در جلسه ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ اراضی ملی که با حضور نماینده استاندار در مبارزه با زمین خواری،جنگل و ساخت و سازهای غیرمجاز، بخشداران چمستان و بخش مرکزی، روسای ادارات مرتبط، دهیاران و شوراها درکانون فرهنگی تربیتی شهید محمود توکلی برگزار شد؛ با بیان اینکه در آمار سرزمینی معمولا بودجه بر اساس سرانه جمعیت دیده می شود، تصریح کرد: متاسفانه در حفاظت از انفال و اراضی مهم دولتی و ملی سرانه جمعیت در نظر گرفته نمی شود که به طبع آن امکانات و نیروی انسانی و ابزار هم کم خواهد بود .
وی خواستار مستقرشدن منابع طبیعی بخش چمستان، دادن اختیارات به جهادکشاورزی و امکانات لازم شد تا بتوان در حوزه نظارتی عملکرد بهتری نشان داد.
وی یادآور شد: قانون مجازات قاچاقچیان چوب هنوز یک موضوع تعزیری است و یا یک جریمه اندک پرونده بسته و به همان روال سابق بازمی گردد و متاسفانه با این سیستم و روند نمی توان جلوی این فضا را گرفت.
فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه شهرستان نور ۳۰ هزار بنای غیرمجاز وجود دارد، افزود: متاسفانه در بخش چمستان ماهانه ۵ میلیارد تومان اتلاف انرژی(آب، برق و گاز ) وجود دارد که اگر ساماندهی صورت گیرد این پول به بیت المال باز می گردد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از برترین خبر؛ پولادی تاکید کرد: برخورد جدی با قاچاقچیان چوب، نصب دوربین، ایستگاه ثابت در ورودی اصلی و جاده ای از مصوبات بود که در حال اجرا است.
وی از طرح و برنامه آماده در این حوزه خبر داد و گفت: به زودی در جلسه استانی مطرح و تشریح خواهد شد.

1402/8/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود