جناب آقای استاندار: دولت سیزدهم، جای رانت و جولانگاه یقه سفیدها نیست، مراقب باشید پوست خربزه زیر پایتان نگذارند


متاسفانه در آمل و حومه شاهد ظهور دوباره یقه سفیدها هستیم، دو گزارش قبلی شماره صبح آمل مصداق آن است البته سوژه‌هایی که بسیاری از مردم با این رسانه مطرح می‌کنند به حدی است که احساس می‌کنیم جای دستگاه‌های امنیتی و سازمان های بازرسی و حراست بسیار خالی است که در ذیل به مرور گزیده هایی از گزارش های به چاپ رسیده می پردازیم؛
بیش از یک دهه از حق خواهی ساکنین آفتاب در خصوص پروژه (ابر تخلف ساختمان آفتاب) از ظلمی نابرابر می گذرد( 18/1/90 به استناد رای کمیسیون رای برای 11 طبقه گرفته شد و سال 95 تقاضای 4 طبقه مازاد نمود و 22/11/97 تقاضای 11 طبقه به 18 طبقه افزایش بنا کرد که رای صادر نشد و سال 1400 رای مازاد برای 4 طبقه دیگر داد که رای در زمان فرماندار وقت داده نشد و با آن مخالفت گردید) و این در حالیست که مسئولان ذی ربط در مقابل این تفاوت و بی عدالتی آشکار، روزه سکوت گرفتند و بنا به ملاحظاتی حال شاید سیاسی و یا …!!! انگار حق با آنهاست و حتی قانون هم حریف شان نشد و این برخلاف عرف و ادعایی است که برخی از دلسوزان نظام دم از آن می زنند و همیشه مردم عادی را ولی نعمتان خود برای دستیابی به مقاصد خاص و یا نردبانی جهت صعود به باغ ملکوتم آرزوست دارند.
پروژه (ابر تخلف ساختمان آفتاب) که آوازه اش نه با تبلیغات های نجومی که با چشم پوشی و اغماض رجال سیاسی شهر آمل و در راس آن استان مازندران و حتی فراتر از آن کشور بر سر زبانهاست و همگان بر آن مشرفند و همین مهم خط بطلان بر تمام گمانه زنی هایی است که اشرافیت را رواج می دهد چرا که این تفکر در شهر علامتین و مرجعیت جایگاهی ندارد و به مرور زمان رنگ می بازد. پروژه ای که طی بیش از ده سال با همه نامه نگاری ها و شکایات راه به جایی نبرده و مالک آن با سوء استفاده از خط و ربط و ضوابط، سعی در ایجاد وهم و فاصله انداختن بین حقیقت و دروغ دارد و با پشتیبانی برخی دورقاب چین ها پشتش چنان گرم است که هیچ چیز نمی تواند مانع حرکتش شود و این وسط فقط ساکنین بیچاره به هر ریسمانی متوسل می شوند تا حق خود را بگیرند.
نکته مهم در این پروژه بی اطلاعی یا ناتوانی مسئولان ذی ربط از موارد مطرح شده در پرونده است و مدیر شهرستانی گاها از طریق اداره کل استان در جریان وقعه قرار می گیرد و دست آقایان کوتاه است و هیچ پاسخی جز اینکه “ما در جریان نیستیم یا به ما ارتباط ندارد “نمی دهند در حالی که این قانون یا همان عدل علی فقط برای مردم عادی و بیچاره ای است که دست شان از همه جا کوتاه است و کسی را ندارند که به نام شان افتخار یا سوء استفاده کنند و اینجاست که دستی بر سر می زنند و با آهی از سینه می گویند کاش ما هم پسر فلان آقا بودیم که حداقل ما را به در اتاق شان راه می دادند. مالک مافیا و یقه سفید که با استفاده از خلا قانونی، حق و مال مردم را غارت کرده و آنها را نسبت به اصل نظام بدبین نموده. این افراد به لحاظ برقراری ارتباطات ناسالم با دستگاه‌های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند که باید این شناسایی شده و شناسنامه دار شوند و برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت گیرد چرا که اغلب این ساختمان‌ها که رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز اخذ نموده‌اند باید از شهرداری تعیین تکلیف شوند تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و مدیران و مسئولانی که در گذشته و همچنین در زمان کنونی در انجام وظیفه خود اهمال و سستی کرده و می‌کنند باید پاسخگو بوده و حتی در برابر خسارت به بیت المال مردم مسئول می‌باشند که در راس آنها دل مردم از همه جا نامید فقط به شما خوش بود که حضور شما به همراه فرماندار آمل، معاون، شهردار، نماینده مجلس و …. در بازدید از ابر تخلف ساختمان سازی در آمل با 50 شاکی کمی غرور آنها را جریحه دار کرد و از آن روز تا به حال بارها می پرسند جلوگیری از تخلف یا ….!؟
روز جمعه قرار بود به یادواره شهدای نشل بروید؟ چه کسی در مسیر راه را میانبر زد؟ و شما را به بازدید آن برج ابر تخلف ساختمانی کشاند؟
تجاوز از پی تا به عرش به کوچه عمومی نه کنسول، اضافه بنا غیر مجاز بالغ بر 5 هزار متر مربع، کنسول غیر متعارف، ده سال مزاحمت برای مجاورین و همسایگان هیچ!؟
حالا مالک آن سودای ساخت 6 طبقه دیگر بر 11 طبقه فعلی دارد.
آیا این تخلفات قابل حل در ماده 100 شهرداری است!؟
مدیریت شهری آمل بسیار علاقمند است که مشکل حساب یقه سفید آن را حل کند به دروغ از رد شدن روی جنازه خود برای اخذ مجوز شعار می دهد!! اما در حال رایزنی و جفت کردین زمین و زمان هستند که با جریمه این همه تخلف را حل کنند! آیا این تخلفات با جریمه حل شدنی است؟

1402/6/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود