معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل: آسفالت معابر و نصب علایم راهنمایی در بودجه امسال آمل۵ برابر شده است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در نشست فصلی روسای پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران که به میزبانی آمل برگزار شد، با اشاره به اینکه ترافیک ماحصل مباحث فنی نیست و در اصول رفتاری و مشارکت مردم نیز نهفته است، گفت: از تمامی رفتارهای انتظامی و اجرایی و فردی، محصولی به نام فرآیند ترافیکی به دست می آید.
به گزارش صبح آمل و به نقل از روابط عمومی فرمانداری آمل، دکتر سید عباس حسینی اظهار داشت: باید از نظم اجتماعی به نظم ترافیکی برسیم و بدانیم که ترافیک مجموعه ای پیچیده از تعاملات اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه باید گره های ترافیکی را حل کرد، عنوان داشت: برخی تخلفات مانند پارک دوبل یا اشغال حریم پیاده رو و سواره رو امروز به یک فرهنگ عام شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه در راستای کاهش خسارت های ناشی از حمل و نقل شهری، آسفالت معابر و نصب علایم راهنمایی در بودجه امسال شهرستان آمل ۵برابر شده است، تصریح کرد: در این زمینه تلاش می کنیم خسارت های ناشی از حمل و نقل را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ زیست شهری نیز از سوی دستگاه های متولی می باید صورت گیرد تا بتوان از گره های ترافیکی روزمره رهایی یافت، بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی و زیست در شهرها، آمار خسارت های جانی و جرحی را کاهش می دهد.
رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه بریدگی ها باعث کندی عبور و مرور می شود، بر لزوم چاره اندیشی در این زمینه تاکید کرد.
سرهنگ نصرالله بیگلری با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از فوت شدگان مربوط در سال جاری مربوط به عابرین پیاده است، اظهار کرد: مجموعا 60 درصد از فوتی های حوادث رانندگی را عابرین تشکیل می شود و از این میزان نیز ۶۰ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال سن دارند.
وی با بیان اینکه پل های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارند، تصریح کرد: تمامی پل های عابر پیاده باید تبدیل به پل های مکانیزه شود تا عابرین بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
این مسئول انتظامی همچنین با تاکید بر اینکه فرهنگ حضور عابران در محورها و خیابان ها نیز تغییر کند، اظهار کرد: به تمامی واحدها تاکید کردیم که آموزش فرهنگ پیاده برای عابرین در شهرها شروع شود تا از مسیر فرهنگ سازی بتوان بخش مهمی از حوادث منجر به فوت را کاهش داد.