جناب آقای فرماندار درود، مواظب باشید زود دیر می شود

افشین لاریجانی
جناب آقای فرماندار دوره کوتاهی از آغاز به کار حضرتعالی در مسند فرمانداری ویژه در آمل گذشته است شروع خوبی را از شما شاهد هستیم که بعید است این رویکرد و انرژی با گذشت زمان کاهش پیدا کند، چالش ها و مشکلات مهم شهر را یکی یکی در حال بررسی و خروج آن از بن بست چند ساله هستید، تا اینجا به عنوان یک رسانه می گویم فرماندار جهادی خدا قوت اما آنچه برای مردم مهم است نتیجه و به ثمر نشستن تمامی این اقدامات است.
آمل به همین تعداد که مدیران پشت میز نشین و عنوان دار دارد به همین میزان مدیران پشت پرده دارد که در کشمکش های قدرت و ثروت به آنچه توجه نکردند مردم بود و نتیجه این شد که برای برگرداندن حق آمل باید تلاش زیادی داشته باشیم. اما سیاست این دولت حداقل از آنچه وعده داده و تا آنچه در این چند ماه عمل کرده است در راستای نگاه به مردم است. راه های ارتباطی مردم با مسئولین کوتاه شده است حداقل اینکه مردم می توانند حرف بزنند اما این رویکرد در آمل نیز باید تقویت شود.
در سطح مدیران اداره های آمل خانه تکانی لازم است آن پاکدستی و مبارزه با فساد فقط از ساختمان فرمانداری کافی نیست آمل به یک خانه تکانی نیاز دارد.
اگر به مبارزه با فساد اعتقاد دارید و در دستور کار شما قرار دارد که می دانم دارد، زمان مهم است و آن را از دست ندهید.
جناب فرماندار با تغییر دولت و تغییر فرماندار آمل که زمان طولانی را طی کرد باعث شد ماست خیلی ها کیسه شود صاحب نفوذان زیرکانه در سکوت و از دور نظاره می کنند منتظر تغییرات هستند تا ببینند روزنه ای برای نفوذ دارند یا راه را بسته حساب کنند!
جناب فرماندار اخذ مالیات برای اقتصاد لازم است
اما اداره مالیاتی شهر آمل نیاز به خانه تکانی دارد مگر می شود شخصی که خود درگیر فعالیت های اقتصادی بیرون اداره مثل مغازه داری پوشاک و پارچه و اتومبیل و اجاره دادن مغازه است بتواند به عنوان کارشناس برای مردم مالیات تعیین کند!؟ تبعیض و نابرابری در اداره مالیات بی داد می کند! فعالین اقتصادی آمل را از این شهر دور کرده اند! بعضی ها به ظاهر پاکدست هستند و قیل و قال پاکدستی راه انداخته اند اما مذاکرات و توافقات پشت پرده با دانه درشت ها دارند و متوسط ها را له می کنند!؟
جناب فرماندار شورای ما انقلابی است اما کارآرائی جهادی ندارد
مدیریت شهرداری در آمل نگاه جهادی می خواهد ساخت و سازهای غیر مجاز و به امید ماده 100 تبدیل به فقط به درآمد برای شهرداری نشده است از این نمد بسیار کلاه درست کرده اند بدنه شهرداری همچنان ناکارآمد است.
شهردار مومن که خیلی از روزها را روزه می گیرد بالای سر ما!؟ اما مگر می شود مدیریت شهر را اینگونه پیش برد . در بدنه شهرداری شهردار را روی انگشت خود می چرخانند و به اهداف خود می رسند و شهردار هم فقط سکوت می کند و نظاره گر است.
شورای شهر معلوم نیست با کدام سحر و جادو و قفل دهان بسته شده است. حتی قدرت دفاع کردن از خود را ندارد، به راحتی تسلیم اخبار و فشارهای شبکه های اجتماعی معترض می شود و البته کارهای قابل قبولی نیز بعد از گذشت ماه ها نداشته است.
جناب آقای فرماندار
وقتی صحبت از تخریب بناهای غیر مجاز می شود جهاد سازندگی آمل پیش قدم است اما وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است آقای فرماندار گرفتن مجوز کسب و کار کشاورزی در این اداره هر چند سیستمی کاری سخت و دشوار است هیچ مسئول این اداره سراغ کارآفرینی که در این بخش کار خود را تعطل کرده نمی رود که درد تو چیست؟ بر اساس شنیده ها اگر درست باشد چهل واحد پرورش قارچ که مجوز گرفته اند تعطیل شده اند دریغ از یک بررسی که چرا؟
جناب فرماندار
اما و اگرها زیاد است، شفاف سازی وجود ندارد استادیوم را افتتاح می کنید نیمه خالی لیوان را می بینند و به چمن کورنل زمین گیر می دهند مغایرت و تعداد صندلی ها را به رخ می کشند می دانید چرا!؟ چون خودتان مسئولین را موظف به توضیح و شفاف سازی نکرده اید افتتاح می کنید بسم الله بسیار خوب توضیح کامل هم بدهید که چه گذشته است، توپخانه خبری و اطلاع رسانی شما گلوله ندارد آن را تجهیز کنید.
نماینده شهرمان برای باز کردن جاده جایگزین منطقه چلاو دیگر به التماس افتاده است و هیچ گوشی هم شنوا نیست اگر مشکل فنی دارد بگوئید اگر کارشکنی است فریاد بزنید این گفتن ها را شما بگوئید نه اینکه این حرف ها در کوچه و خیابان با حدس و گمان گفته شود.
جناب آقای فرماندار
شروع کار به سراغ تولید در شهرک صنعتی رفتید بسیار عالی و نگاه شما را به تولید نشان داد اما جناب فرماندار واحدهای تولیدی ما فقط در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله نیستند فقط در شهرک های صنعتی هم نیستند! سراغ همه بروید کوچک و بزرگ نیاز به حمایت شما دارند.
سری به اداره صمت بزنید، اداره مهمی که متولی صنعت و تولید شهر آمل به عنوان بزرگترین قطب تولید و صنعت است را ببینید!؟ نیاز به تحقیق نیست فقط کافی است در دو طبقه فقط سرزده به اتاق ها بروید متوجه خواهید شد که متولی بزرگترین شهر صنعتی و تولید و بازرگانی استان در چه وضعیتی قرار دارد!
این اداره رئیس کار بلد و جهادی می خواهد!؟ تعلل برای چیست !؟
جناب آقای فرماندار
خانواده بزرگ اصناف همواره به عنوان فعالین اقتصادی خرد چه در اقتصاد و چه در فرهنگ و چه از پشتیبانی از انقلاب سهم بزرگی داشته اند و دارند اتاق اصناف رها شده است و نظارت براتحادیه ها وجود ندارد، سلیقه بر قانون حاکم است! در اتاق اصناف روزی یک هیات مدیره آن گروه را محکوم می کند و روزی دیگر خلع می شود، رئیس اتاق اصناف انسان شریفی است اما مناسب این کار نیست سرزده بازدید کنید ایشان به اندازه یک ورقه A4 نمی تواند گزارش بدهند بعضی از اتحادیه ها به محل و درآمدی شخص تبدیل شده است هر چند این نهاد مردم نهاد است اما نظارت وظیفه دولت است دود ناکارآمدی آن به چشم همه می رود.
جناب فرماندار
بسیاری از اداره های شهر به این وضع دچار هستند تا مدیرانی که وابستگی طایفه و گروهی و حزبی و مالی دارند و منافع مردم را نادیده می گیرند و یا حتی سکوت اختیار کرده اند را تغییر ندهید نمی توانید به اهداف خود برسید خانه تکانی را از خود فرمانداری آغاز کنید مواظب باشید زود دیر می شود. با توجه به سیاست های کنونی دولت و نگاه های شما در فرمانداری باید بدنه ای مناسب با این سیاست ایجاد شود که اهداف شما به ثمر برسد.29بهمن1400

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود