مدیرکل بهزیستی مازندران از ارائه بیش از ۲۰۶ هزار مشاوره تلفنی طی سال قبل به مددجویان در استان خبر داد.
، فریبا بریمانی از ارائه بیش از ۲۰۶ هزار مشاوره تلفنی طی سال ۱۴۰۳ از طریق خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ خبر داد و این دستاورد را نمادی از اثربخشی خدمات روانشناختی در راستای ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت سامانه صدای مشاور، اظهار داشت: خط ۱۴۸۰ به عنوان پل ارتباطی میان مردم و متخصصان روانشناسی، همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس گیرندگان در حوزههای مختلف از جمله مشکلات فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، پیش از ازدواج، طلاق و تقویت مهارتهای زندگی است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به تمرکز بهزیستی بر گسترش کیفی و کمی خدمات، افزود: در سال گذشته، بیش از ۲۰۶ هزار نفر از هموطنان با این خط تماس گرفتند که نشان دهنده اعتماد جامعه به خدمات تخصصی بهزیستی و نیاز مبرم به حمایتهای روانشناختی در شرایط پیچیده امروزی است.
بریمانی ضمن اهمیت «دسترسی آسان، سریع و محرمانه» به مشاوران مجرب، خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی افراد در تصمیم گیری های حیاتی و ارتقای تاب آوری روانی جامعه است. خدمات خط ۱۴۸۰ رایگان است تا همه اقشار امکان استفاده از آن را داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، وی در پایان از همکاری مشاوران متعهد و متخصص استان تقدیر کرد و از شهروندان خواست برای مواجهه سازنده با چالشهای روانی، خانوادگی و اجتماعی، از ظرفیتهای سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهره ببرند.
18/2/1404
خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی، بصورت سراسری و با حضور روانشناسان باتجربه، یکی از مراجع معتمد برای مداخلات بموقع روانشناختی در ایران محسوب میشود.
