مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با هشدار به این که افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره انداخته است، توضیح داد: به همین دلیل کنترل بارنامه و جلوگیری از فرار بارنامه را از طریق مبداء تحت کنترل قرار می دهیم.
حسن جهانیان در جلسه امروز برای حل شدن این موضوع از دستگاه قضایی برای تنبیه بیشتر متخلفان طلب همکاری کرده است.
وی ادامه داد: تخریب محورهای ارتباطی به خصوص راه های اصلی و شریانی مازندران و وارد آمدن آسیب به ابنیه راه به ویژه پل های ساخته شده و افزایش تصادفات و تلفات رانندگی از جمله تبعات منفی حمل اضافه بار توسط خودروها است.
جهانیان تصریح کرد: طبق آمار پنج هزار کمپرسی در مازندران فعالیت دارند که فقط ۳۰ درصد آنان در جابجایی بار بارنامه دریافت می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با ذکر این نکته که وقتی کارت هوشمند ۸۵۰ رانندگان متخلف باطل شده است، آنان با مخدوش کردن پلاک ها اقدام به ادامه تخلف اضافه تناژ می کنند، بیان کرد: مدیریت افزایش بار و اضافه تناژ در محورهای اصلی از مبدا معادن شن و ماسه باید انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، جهانیان گفت: یکی از راهکارهای این است که معدن داران با داشتن باسکول و دوربین های مداربسته متصل به پلیس برای کنترل پلاک خودروها عملیاتی شود.
6/12/1403
