معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل:دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است

برگزارکنندگان مراسم جشن روز دامپزشک در آمل برخلاف رویه قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام نمودند
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با تاکید بر اینکه جامعه دامپزشکان، جامعه بزرگ و فرهیخته ای هستند؛ گفت: امروزه بخش عمده ای از غذای انسانها از دام و فرآورده های دامی تامین می شود، بر همین اساس دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکتر ذات الله زارعی اظهار داشت: دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی بی شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی افزود: مجموعه دامپزشکی در مباحث نظارت و برنامه های کنترل و پیشگیری بیماری ها نقش بسزایی دارد لذا می بایست متناسب با شانیت آنها برنامه ای فاخر برای آنها گرفته شود و این به عنوان یک دغدغه برای ما مهم می باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل تصریح کرد: تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی از دیگر وظایف سنگین دامپزشکی است.
زارعی خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد و اطمینان به حوزه دامپزشکی با خیال آسوده فراورده‌های غذایی را مصرف می‌کنند که این نشان از اهمیت کار و رسالت سنگین نیروهای دامپزشکی است.
وی در ادامه ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری جشن نظام دامپزشکی در آمل در پاسخ به سوالی در خصوص لغو آن گفت: برگزارکنندگان مراسم برخلاف رویه قانونی برگزاری چنین مراسماتی که در ابتدا می‌بایست نسبت به اخذ مجوز اقدام و سپس از مقامات ذی صلاح مقدمات برگزاری آن را فراهم نمایند تمامی مقدمات اجرای برنامه خود از قبیل رزرو سالن دعوت از مهمانان و غیره را انجام و آنگاه در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به به تاریخ برگزاری مجوز را به فرمانداری ارائه دادند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل تعطیلی کشتارگاه سنتی یا نیمه صنعتی آمل و بیکاری کارگران شریف آن را نیز عنوان کرد و افزود: پس از بررسی‌های لازم به دلیل وجود حساسیت بالای برگزاری مراسم با توجه به تعطیلی بیش از هفت ماهه کشتارگاه آمل و بیکاری پرسنل آن امکان می‌رفت موجب تجمع پرسنل کشتارگاه در محل برگزاری مراسم و درگیری‌های احتمالی شود که این شایسته جامعه فرهیخته دامپزشکان نبود.
زارعی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس به برگزارکنندگان اعلام نمودیم امکان اجرای مراسم به دلایل فوق ذکر وجود ندارد اما پیشنهاد شد تا جشن را در نزدیکترین شهر همجوار برگزار نموده و حتی اعلام آمادگی شد تا فرمانداری آمل راسا با فرمانداری محمودآباد هماهنگی لازم را انجام داده و بنده نیز در مراسم حضور خواهم یافت که این پیشنهاد مورد موافقت برگزار کنندگان جشن نظام دامپزشکی قرار نگرفت.

1403/07/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود