سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:راهبرد هدفمند مدیریت پسماند، نیازمند تصمیم‌گیری

جمعی و مشارکت همه شهرداری ها در سرمایه‌گذاری است
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: ساماندهی ۱۰ مرکز ساماندهی پسماند مازندران با تجمیع فکری در تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها شکل خواهد گرفت. ‎
عبدالرضا دادبود، در همایش شهرداران استان با تاکید بر اینکه با بروزرسانی مصوبه طرح مدیریت پسماند از ۸ سایت به ۱۰ مرکز افزایش رسیده است، گفت: در ساخت زباله سوز شرایط حداقلی استانداردها فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه ایجاد ۱۰ سایت ساماندهی زباله باید منطقه عمل شود، افزود: ذهنیت تک شهری به زباله سوز، ذهنیت اشتباهی است. مرکز زباله ساری، بهشهر، بابل، نوشهر، تنکابن همه منطقه‌ای و چند شهر و روستا را در بر می‌گیرند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، با اشاره به اینکه ایجاد سایت زباله یا کمپوست در هر شهر از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه نیست و زیان آور است، متذکر شد: در شمال زمین از ارزش بالایی برخوردار است و باید منطقه‌ای عمل کرد و با مشارکت سرمایه‌گذاری، از سیستم زباله‌سوز پیشرفته و فناوری‌های نو و جدید بهره برد.
دادبود افزود: استفاده از زباله سوز پیشرفته منوط به تفکیک زباله از مبدا است که نیاز به فرهنگ سازی و حمایت دارد.
وی همچنین گفت: شهرها و روستاها در فاصله اندک و در کنار هم قرار دارند و منابع طبیعی، اوقاف، محیط زیست، حریم رود، ریل، عواملی هستند که در مازندران مصونیتی را ایجاد می‌کنند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، مهمترین عامل پیشبرد موضوع زباله سوز را نگاه جمعی دانست و ابراز داشت: امروز رفع موانع و راهبرد هدفمند ایجاد سایت زباله نیازمند تصمیم گیری جمعی و مشارکت همه شهرداران در سرمایه گذاری می‌باشد..
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، دادبود، در ادامه تاکید کرد: هیچ وعده ای بالاتر از توانمندی نباید در حوزه های مدیریتی بویژه مدیریت شهری داده شود که عدم عمل به آن موجب ناخرسندی عمومی می شود.

1403/07/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود