فرماندار ویژه شهرستان آمل:آیین تجلیل از بانوان پیشکسوت و فعال در حوزه دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در آمل برگزار شد


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان آمل با محوریت زنان تاثیرگذار در آن دوران گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادتها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام با جبهه کفر است و برگزاری چنین مراسم‌هایی بسیار ارزشمند است و گرامیداشت دوران دفاع مقدس باید در تمام ایام سال انجام شود.
ذات الله زارعی تصریح کرد: یاد و نام ارزشمند شهیدان همواره در این روزها به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد که در بین رزمندگان اسلام نام و یاد بانوان شهیده بیش از هر زمان دیگری درخشان‌تر است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی به شاخص های بانوان فعال در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و اظهار داشت: وفاداری به مکتب، خانواده و انقلاب اسلامی، از مهمترین شاخصه‌های بانوان آن دوران بود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ادامه داد: از خودگذشتگی، ایثار و استقامت در برابر دشواری‌ها، از دیگر شاخص‌های بانوان تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بوده است.
زارعی گفت: نقش بانوان پیشکسوت در دوران دفاع مقدس از اهمیت و تاثیرگذاری ویژه ای برخوردار بود و این نشان از عزم راسخ بانوان برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف به ویژه دفاع مقدس است.
وی در ادامه به نقش موثر زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: زنان جامعه ما با تاسی از شیوه بانوان صدر اسلام در سخت ترین شرایط همواره مقاومت کرده و در طول دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادگی و با تربیت فرزندان صالح و تشویق آنان برای مشارکت در عرصه های دیگری همچون پشتیبانی، امداد ودرمان، خدماتی و … نقش موثری ایفا کردند.این مسئول اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی در توسعه و پیشرفت کشور همواره در تمام عرصه ها حضور داشته و در راه موفقیت کشور نقش چشمگیری داشته اند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل؛ در ادامه با بیان اینکه حضرت زینب(س) پیام رسان واقعه کربلا بود، گفت: این بانوی بزرگوار نقش عظیمی در نهضت عاشورا ایفا کردند.
زارعی به تبیین نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار اسلام نقش عظیمی در نهضت عاشورا ایفا کردند که منجر به ماندگاری این واقعه عظیم در طول تاریخ شد.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) برای رساندن پیام عاشورا به گوش مردم، سختی های زیادی را متحمل شد، گفت: دستاورد سخنرانی ‏های ایشان در زمینه پیام رسانی حادثه کربلا زمینه برملا شدن ماهیت ستمگران و روشنگری درباره قیام اباعبدالله الحسین(ع) و حقانیت اهلبیت(ع) شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل؛ با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان به صورت خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را بر عهده گرفتند، گفت: امروز می طلبد تا بانوان ودختران ما با الگوگیری از حضرت زینب (س) که روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت یکی از ویژگی های بارز ایشان بود به مقابله با طاغوت زمان خود که نشات گرفته از فرهنگ غرب است، بپردازند.
زارعی به اهمیت استفاده از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این تجربیات می‌تواند در امید بخشیدن به جامعه و ایجاد انگیزه‌ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و فرزندان ما بتوانند آینده‌ای روشن و عاری از چالش‌های موجود را برای خود و جامعه پیرامون ترسیم کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و بانوان پیشکسوت و فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل به‌عمل آمد.

1403/07/05

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود