مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران:ورود ناخواسته تورهای گردشگری در طبیعت ممنوع است


محیط‌زیست مازندران با تأکید بر اینکه باید از ورود ناخواسته به طبیعت و تورهای طبیعت‌گردی جلوگیری شود، گفت: با توجه نیاز حیات‌وحش به آرامش زیست، حفاظت از گله‌ها ضروری است.
کوروس ربیعی، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گاو بانگی در طبیعت لازم است محدودیت‌هایی قائل شویم تا مردم و مسافران وارد مناطق امن نشوند.
وی افزود: هرگونه آسیب طی این ایام در پایداری جمعیت اثرگذار است.
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تأکید بر اینکه باید از ورود ناخواسته به طبیعت و تورهای طبیعت‌گردی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: با توجه نیاز حیات‌وحش به آرامش زیست، حفاظت از گله‌ها ضروری است.
ربیعی با بیان اینکه مردم و مسافران نباید وارد قلمروهای زیستی مرال‌ها شوند، تصریح کرد: مرال‌ها جز گونه حفاظت شده و حمایت شده بوده و نماد تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی شمال محسوب می‌شوند.
وی یادآور شد: جمعیت زمانی می‌تواند پایدار باشد که موالید خوبی داشته باشد باید این دوران امن باشد و آسیب‌پذیر نباشد.
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: بحث حفاظت و حمایت از گونه مرال‌ها با همکاری چهار استان گیلان، گلستان، مازندران و سمنان در دستور کار قرار دارد.
ربیعی گفت: خیلی مهم است برنامه‌های حفاظتی را داشته باشیم تا بتوانیم ازاین‌گونه مهم حفاظت کنیم.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، وی به فعالیت مرکز تکثیر پشتوانه‌سازی تولید جمعیت مرال در سمسکنده ساری اشاره کرد و افزود: در این مرکز ۲۳ رأس مرال نگهداری می‌شوند.
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه فصل گاو بانگی، دوره حساس برای حفاظت از مرال محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه ساله دوران گاو بانگی از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه خواهد بود که چادرهای گاو بانگی برای حفاظت از مرال‌ها در زیستگاه‌ها برپا است.

1403/06/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود