معاون قضایی دادگستری مازندران:رضایت مردم هدف سند تحول قضایی است


معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران گسترش عدل و رضایتمندی مردم را هدف سند تحول قضایی بیان کرد.
علی اکبر شیرسوار در جلسه تبیینی و توجیهی در خصوص صلاحیت و اختیارات محاکم صلح با اشاره به ابلاغ سند تحول قضائی و مأموریت‌های قوه قضائیه در سند ابلاغی، افزود: هدف اصلی در اجرای تکالیف دستگاه قضائی، گسترش عدل و رضایتمندی مردم است که ان‌شاء الله با اجرای درست قوانین به این مهم دست یابیم.
وی با اشاره به کثرت پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی، خاطرنشان کرد: توسعه روش‌های صلح و سازش با هدف کاهش ورودی پرونده‌ها، توسعه روش‌های حل اختلافات جایگزین رسیدگی قضائی و کاستن از مراحل غیرضروری دادرسی از جمله مواردی است که در کاهش و رفع اطاله دادرسی مؤثر خواهد بود.
معاون قضائی رئیس کل و معاون حل اختلاف دادگستری مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مستمر و مداوم، قانون شوراهای حل اختلاف، در شهریورماه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید که پس از جری تشریفات قانونی، اکثر بخش‌های آن به تاریخ ۱۴۰۲/۹/۰۷، لازم‌الاجرا و مقرر شد سایر قسمت‌های آن، از جمله تشکیل دادگاه‌های صلح، حداکثر ظرف یک سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، اجرایی شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، ابراهیم علیزاده نیکو در ادامه افزود: قانونگذار برای حسن اجرای قانون، تصویب ۳ آئین‌نامه توسط ریاست محترم قوه قضائیه و یک دستورالعمل توسط شورای توسعه‎ی مدیریت و سرمایه‎ی انسانی را پیش‎بینی کرده است. در همین راستا آیین‎نامه‎ی موضوع ماده‎ی ۴۰ قانون، تحت عنوان «آیین‎نامه‎ی اجرایی قانون شوراهای حل اختلاف» و آیین‎ نامه‎ی موضوع تبصره‎ی ماده‎ی ۱۷ قانون، تحت عنوان «آیین‎نامه‎ی ترتیب اقدامات سازشی در شوراهای حل اختلاف»، به تصویب رسیده است.

1403/06/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود