استاندار مازندران:گردشگری روستایی، نمادی از هویت فرهنگی و اجتماعی است


استاندار مازندران ، گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین پتانسیل و جاذبه‌های گردشگری دارد و گردشگری روستایی از اصلی‌ترین مولفه های هویت ساز فرهنگی و اجتماعی است. ‎
یوسف نوری، استاندار مازندران در بازدید از روستای هدف گردشگری، اظهار داشت: ماهیت عمیق گردشگری تنها تفریح و سیاحت نیست، با بسترسازی و ایجاد نگاهی متفاوت، گردشگری، آموزش، تجربه‌اندوزی و بلکه یک اقدام فرهنگی و اجتماعی نیز دیده شود.
وی با بیان این نکته که گردشگری به عنوان یک صنعت از محورهای توسعه می‌باشد، گفت: گردشگری روستایی نقش مهمی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی روستاها ایفا می‌کند.
استاندار مازندران ،  بر ضرورت توسعه گردشگری روستایی در استان تاکید کرد و افزود: این نوع گردشگری نقش مهمی در پویایی اقتصادی در مازندران دارد.
نوری؛ گردشگری روستایی را موثرتر از بوم گردی دانست و خاطرنشان کرد: در گردشگری روستایی تولید به روستا برمی‌گردد، مهاجرت کاهشی و معکوس می‌شود و اقتصاد روستایی رونق می‌یابد.
وی همچنین صنعت گردشگری روستایی را تقویت هویت روستایی مطرح کرد و گفت: در این روستا، بناهای روستایی حفظ شدند و در بعضی هم احیا و تقویت بنا صورت گرفت، که همه این بسترها، سواد معماری در قدیم و حس قدیمی و تاریخی را به گردشگر القاء می‌نماید.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، نوری با تاکید بر اینکه برگزاری رویدادها در این روستاهای هدف می‌تواند بر رونق اقتصادی بیافزاید، ابراز داشت: با ایجاد شبکه‌هایی از کارآفرینانی که در این حوزه فعال هستند، بسترهای مهم فرهنگی اقتصادی را توسعه دهند.

1403/05/27

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود