مدیرکل بهزیستی مازندران:مازندران دومین استان سالمند کشور است


مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان مازندران دومین استان سالمند کشور است، گفت: در صورتی که روال به همین شرایط ادامه یابد تا چند سال دیگر فقط باید به سالمندان خدمات دهیم.
فریبا بریمانی موضوع بیشترین تماس‌ها را اختلافات خانوادگی بیان کرد و گفت: کودک آزاری، کودک کار و خیابان، اقدام به خودکشی از دیگر موضوعات بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، گفت: در سال جاری نیز بیش از ۱۸ هزار تماس با این مرکز گرفته شد که ۱۱۰۰۰ مورد نیازمند دریافت خدمات بوده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر مستمری پشت نوبت برای دریافت خدمات در استان نداریم.
بریمانی با عنوان اینکه در سه سال فعالیت دولت بیش از ۳۷ هزار خانواده جدید تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه روزی و یا نگهداری خانگی خدمات دریافت می‌کنند.
وی شمار خانواده‌های دارای معلولیت و تحت پوشش را ۵۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیان کرد و گفت: جمع افراد تحت پوشش به اضافه دارای چند معلول ۶۱ هزار و ۷۰ نفر هستند که ۶۳ درصد را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه هزار و ۶۲۷ نفر در مراکز شبانه روزی مقیم هستند، گفت: ۱۸۶ فرزند نیست با حکم قضائی در مراکز تحت پوشش نگهداری می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، بریمانی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ فرد معلول جدید و زنان سرپرست خانوار با اجرای طرح اردوهای جهادی خدمات رسانی شناسایی شدند، گفت: بیش از ۱۰ هزار ویزیت در منزل برای خدمات رسانی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۱۱۱ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است، گفت: ۹۸۳ قلم تجهیزات کمک توانبخشی نیز بین مددجویان توزیع شده است.

1403/05/01

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود