مازندران عاری از تب دنگی/ ردگیری پشه آئدس در چند نقطه رامسر


باوجود شایعات متعدد در فضای مجازی مبنی بر ابتلا افراد به بیماری تب دنگی و یا فوت افرادی براثر ابتلا به این بیماری در مازندران اما گفته ها و اظهار نظر مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان بیانگر آن است که همچنان این خطه از شمال کشور عاری از ابتلا به این بیماری بوده و تلاش ها برای ردگیری و شناسایی پشه آئدس در چند کانون واقع در رامسر ادامه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در این باره گفت: از ۲ هفته قبل تعدادی پشه آئدس و عامل بیماری تب دنگی در شهرستان رامسر این استان شناسایی شده است.
رضا صفری عربی افزود: پس از شناسایی و مشاهده این پشه ها اقدامات لازم برای ردگیری و تله گذاری گرفتن پشه در منطقه انجام شده و با همکاری شهرداری و دهیاری ها سم پاشی محیط به صورت مرتب در حال انجام است.
وی اظهار داشت:‌در حال حاضر چند کانون پشه آئدس در محیط بیرونی شهرستان رامسر شناسایی شده و تمامی اقدامات در این کانون های مورد نظر انجام می شود تا از تکثیر و ازدیاد این پشه ها جلوگیری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت:‌تعدادی از این پشه ها برای تشخیص ناقل بیماری بودن به آزمایشگاه ها ارسال شد که خوشبختانه هیچیک از این پشه ها ناقل ویروس بیماری تب دنگی نبودند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، صفری عربی با اشاره به حساسیت و دل نگرانی مردم در خصوص پشه های موجود در محیط اطرافشان گفت :‌ پشه آئدس از نوع پشه خاکی نیست و رنگ آن کاملا سیاه و نوارهای سفیدی بر بدن دارد.
به گفته وی شهروندان در صورت مشاهده این نوع پشه ها می توانند آن را به مراکز بهداشت ارسال کنند تا اقدامات لازم برای امحای پشه ها انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت داشتن علائم مختص بیماری تب دنگی می توانند به پزشکان خانواده خود مراجعه کنند تا اقدامات تشخیصی لازم از جمله نمونه گیری برای آنها انجام و مراحل درمان نیز انجام شود.

1403/04/31

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود