مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزبان ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی


مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی با محوریت خطاهای پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری در روزهای سوم و چهارم مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.
دکتر سیدرضا، اظهار کرد: در این کنگره تلاش بر این است، ضمن تبیین انواع خطاهای پزشکی، دخالت حوزه حقوق جهت پیشگیری حداکثری از خطا و نیز جبران خسارات وارده مورد بررسی و بحث و تبادل نظر اساتید این حوزه قرار گیرد.
وی افزود: از آنجا که امر درمان متکفل تضمین سلامت افراد است، وجود خطاهای پزشکی کارکردی معکوس را در این خصوص تداعی می‌نماید و دقیقاً در همین نقطه است که وجود ضمانت اجرای مدنی و کیفری اهمیت می‌یابد.
مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز امیدواری کرد، با توسل به حربه تیز کیفر تا حد امکان از فراوانی خطاهای پزشکی ناشی از تقصیر کاسته شود و با تمسک به ضمان حقوقی، خسارات وارده بر آسیب‌دیدگان تدارک شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همراهی انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مشارکت مرکز اروپایی حقوق سلامت فرانسه، اقدام به برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی کرده است.

دکتر محسن رمضانی، افزود: در این کنگره، اساتید و متخصصان شاخص داخلی و بین‌المللی از انگلیس، فرانسه، آمریکا، ترکیه و عراق سخنرانی خواهند کرد.

1403/04/31

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود