مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران:۷۰ درصد موقوفات مازندران برای حضرت سیدالشهدا (ع)


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم است.
حجت الاسلام حیدری جناسمی به مسئله وقف و اجرای امینانه نیات موقوفات در ماه محرم اشاره کرد و گفت: موقوفه میرزا یحیی‌خان نوری یکی از واقفین بزرگ استان مازندران به‌شمار می‌رود که همه ساله در ایام محرم از محل این موقوفه اطعام‌دهی به عزاداران حسینی صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: واقف خیراندیش میرزا یحیی‌خان نوری چندین سال گذشته از دنیا رفتند، اما به واسطه وقف، نام و یادش همیشه زنده است و اموالش همه ساله در راه عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد در ایام محرم حدود ۵۰ هزار پرس غذای گرم از محل موقوفه میرزا یحیی‌خان نوری پخت و بین عزاداران حسینی در شهر بلده توزیع می‌شود.
حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: واقعه عاشورا حادثه‌ای مقطعی و زودگذر نبوده و نیست بلکه رویدادی تلقی می‌شود که در طول تاریخ درس‌آموز بوده و توانسته در بسیاری از جا‌ها پایه‌های ستم و استبداد را از بیخ و بن براندازد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وی اظهار داشت: مکتب و جریان عاشورا چشمه جاری و همیشه جوشان انسان‌سازی و معرفت واقعی به ولی فقیه زمان است.

1403/04/27

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود