عیادت مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از هنرمند پیشکسوت لاکتراشی در نور


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته لاک‌تراشی در شهرستان نور عیادت کرد.
حسین ایزدی با حضور در منزل استاد عبدالله گلرد هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی استان که به دلیل بیماری در منزل به سر می‌برد، از او دلجویی کرد و در جریان روند درمان این هنرمند قرار گرفت.
وی همراهی و همدلی با صنعتگران و هنرمندان پیشکسوت مازندران از مهمترین وظایف مدیران حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از استاد گلرد به‌عنوان یکی از اساتید تاثیرگذار در عرصه صنایع‌دستی به ویژه رشته بومی لاک‌تراشی برشمرد و ادامه داد: این هنرمند پیشکسوت و صاحب سبک مازنی کسب مهر اصالت از سازمان یونسکو و منتخب جشنواره بین‌المللی فجر سرو سیمین ۶ را در کارنامه هنری خودش دارد.
به‌گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، ایزدی هنرمندان پیشکسوت را سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد: صنایع‌دستی، صنعتی مانا است که در فرهنگ ما ریشه دارد فرهنگی که همیشه با اقتصاد عجین بوده و رمز ماندگاری این صنعت نیز همین اقتصادی بودن هنر صنایع‌دستی است.
در پایان این دیدار با اهدای لوح از عبدالله گلرد هنرمند و پیشکسوت سه نسل لاک‌تراشی در مازندران که در شهرستان نور مشغول به فعالیت است، تقدیر شد.

1403/04/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود