انتقاد از کم‌توجهی اداره کل منابع طبیعی به برخورد با قاچاقچیان چوب

فرماندار نور با انتقاد از کم‌توجهی اداره کل منابع طبیعی به برخورد با قاچاقچیان چوب در این شهرستان، از آمادگی کامل فرمانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط برای همکاری با منابع طبیعی به منظور جلوگیری از فعالیت متخلفان در جنگل‌های این شهرستان خبر داد و خواستار افزایش توجه دستگاه مربوطه به این موضوع شد.
حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با گستره ۲۳۰ هزار عرصه جنگلی و مرتعی زیر پوشش حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری قرار دارد.
طبق مستندات موجود و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها جنگل‌های زیر پوشش این حوزه از گذشته تا کنون مورد دستبرد و غارتگری قاچاقاچیان سازمان‌یافته و حرفه‌ای قرار می‌گیرد. تهدیدات این افراد متخلف به نقطه‌ای رسید که افزون بر قاچاق چوب، اقدام به تهدید، درگیری و حتی آسیب رساندن به جنگلبانان نیز می‌کنند. تا جایی که یکی از حافظان منابع طبیعی شهرستان در همین درگیری‌ها توسط قاچاقچیان به قتل رسید.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، قتل یک مامور منابع طبیعی و مجروح کردن ۲ جنگلبان در خرداد ۱۳۹۵، مجروح کردن ۲ تن از نگهبانان ورودی و خروجی بوستان جنگلی ایزدشهر با اصابت گلوله در ۱۲ فروردین امسال، حمله بیرحمانه به ماموران منابع طبیعی در منطقه جنگلی چمستان و انتشار فیلم آن از سوی قاچاقچیان در فضای مجازی در شهریور ماه امسال و مصدوم کردن یک مامور منابع طبیعی با سلاح سرد از ناحیه سر توسط قاچاقچیان در ۲۷ آبان امسال نمونه‌های تخلفات و جرائمی است که قاچاچاقچیان در این منطقه مرتکب شده‌اند.
مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر با گستره بیش از ۶۰۰ هزار هکتار و دیگری به مرکزیت ساری با بیش از یک میلیون هکتار است.

1402/10/19

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود