معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: برای ادامه چهارخطه شدن جاده هراز بیش از ۳۰ کیلومتر باقی مانده و تکمیل این جاده به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
احمد توکلی با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای تردد و لزوم بالا بردن ایمنی در جاده هراز برای حفظ سلامت شهروندان تعریض هرچه زودتر این جاده با اختصاص اعتبارهای ملی ضروری است، اضافه کرد: اعتبار تخصیص داده شده امسال برای ادامه تعریض جاده هراز حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به حجم و نوع عملیات در حال اجرا در این جاده، بسیار کم و ناچیز است.
وی افزود: جاده هراز یکی از مهمترین و کوتاهترین مسیرهای منتهی پایتخت به شمال کشور به شمار می رود که از ۱۰۱ کیلومتر مسافت این در حوزه استحفاظی مازندران، تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهار خطه شده است.
معاون عمرانی استاندار مازندران، با اظهار اینکه در حال حاضر ۶ کارگاه و شرکت پیمانکاری به صورت تمام وقت برای ادامه ساخت تونل، پل کابلی و ادامه تعریض جاده باقیمانده فعالیت دارند، به گستردگی وحجم بالای کار در۳۰ کیلومتر باقی مانده اشاره کرد و گفت: ساخت چندین دستگاه پل از جمله پل بایجان، زیارباغ، پلور، تکاور، و تونل های شنگلده وگزنک همزمان درحال ساخت است.
توکلی اضافه کرد: سختترین بخش تعریض جاده هراز که اکنون درحال اجرا است، ساخت سه دستگاه پل کابلی که هرکدام ازآنها۱۸۰ متر، ۲۵۰ متر و ۴۶۰ متر طول مسیر و در مسیر دره و سخت گذر این جاده است، که با پیشنهادهای داده شده برای کیفی و زیبایی بخشی ادامه ساخت و حاشیه های آن داده شده، علاوه بر امنیت تردد خودروها در مسیر تردد، باعث ایجاد منطقه گردشگری در مسیر پل ها نیز پس از بهره برداری خواهد شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه درمحدوده روستای بایجان تا پلیس راه بایجان با توافق با مالکان واحدهای کسبی در مسیر تعریض جاده انجام و ۶ دهنه مغازه تملک و مسیر آزاد شد، گفت: حدود چهار و نیم کیلومتر از محدوده پلیس راه تا حدفاصل تونل وانا و نیز محدود بلبل خوان به طول دو ونیم کیلومتر عملیات جاده سازی و تعریض آن در حال انجام است و حداقل تا دهه فجر امسال افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
1402/8/16