۱۵۷ فقره حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی مازندران رخ داد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از وقوع ۱۵۷ فقره آتش سوزی طی دوسال اخیر در عرصه های طبیعی و مرتعی استان خبر داد.
سرهنگ مجید زکریایی با بیان اینکه طی سال قبل احکام قضائی ۱۵۵ فقره پرونده اجرا شد، گفت: سال قبل ۹۱ هکتار از عرصه‌های ملی به آغوش بیت المال بازگرداندیم.
وی افزود: همچنین تعداد ۲۸۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۵۹۶ هکتار شناسایی و از دست متصرفین خارج شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه در در مجموع طی دو سال ۶۸۷ هکتار از عرصه‌های ملی از دست متصرفان خارج شد، گفت: طی دو سال گذشته ۱۵۷ فقره حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان صورت گرفت و ۱۴۵ فقره مربوط به جنگل دست کاشت بود و ۳۵۸ هکتار طعمه حریق شد.
سرهنگ زکریایی یادآور شد: ۱۲ فقره حریق نیز در جنگل‌های طبیعی رخ داد و ۵۶ هکتار از عرصه‌ها دچار آتش سوزی شد.
وی با بیان اینکه هزار و ۲۸۰ فقره تماس مردمی با یگان امداد گرفته شد، گفت: ۷۵ درصد از تماس‌های مردمی موجب عملیات‌های به موقع و منجر به جلوگیری از ۲۸۷ مورد تصرف و ساخت بنای غیر مجاز شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران گفت: در ۵ ماه سال جاری ۴۳ فقره از احکام اجرا نشده سال‌های گذشته اجرا شد و ۳۲۲ هکتار از اراضی ملی از ید متصرفین خارج شده است.

1402/6/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود