بیشترین تعداد فروش سموم کشاورزی در مازندران وجود دارد


رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین تعداد فروشگاه های سموم کشاورزی در مازندران فعال است و این تعداد قابل قبول نیست.
حسین رنجبر اقدم در جلسه ارتقای سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزارهای مازندران گفت: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌ها و اساسی‌ترین هدف در وزارت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم در محصولاتی که تولید می‌شوند ارتقا سلامت محصولات غذایی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ۶۰ درصد آفتکش هایی که در مازندران استفاده می‌شود در اراضی شالیزاری است که برخی از آن نیاز به استفاده در مزارع نیست.
رنجبر اقدم اظهار کرد: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چراکه تعدد فروشگاه‌های آفتکش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.
وی ادامه داد: دانش استفاده از سم پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، رنجبر رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اقدم اظهار کرد: در صدد هستیم کاربرد استفاده از آفتکش را در سایر محصولات کشاورزی به حداقل ممکن و صرفاً در صورت نیاز برسانیم.

1402/6/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود