برنج مازندران دارای نشان سلامت”تات” است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران جزو اولین استان‌ها در کشور است که توانسته برای برنج تولیدی خود نشان سلامت تات را دریافت کند.
حسن عنایتی کلیجی در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار کرد: مازندران یکی از ظرفیت های بزرگ کشاورزی کشور است و نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند.
وی با بیان اینکه مازندران پرچم داران امنیت غذایی کشور است، افزود: سالانه ۸ میلیون تن تولیدات کشاورزی با تنوع بالا در مازندران تولید می شود که جایگاه مطلوبی در کشور دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای مازندران به خوبی انجام شد، افزود: سال ۱۴۰۰، ۶۷ هزار تن گندم مازاد تولید در مازندران خریداری شد در حالیکه اکنون ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد کشاورزان مازندران خریداری شده است.
عنایتی بیان کرد: مازندران از استان های کم باران است و در آغاز کشت پاییزه ۴۰ درصد نسبت به سال زراعی کاهش بارندگی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ها و تکنولوژی و دانش روز در بخش کشاورزی استفاده کنیم، گفت: ناگزیریم از ظرفیت های به روز و جدید در بخش کشاورزی استفاده کنیم تا شاهد ارتقاء این بخش باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تغذیه در افزایش عملکرد محصول اهمیت بالایی دارد و برای اینکه به افزایش عملکرد دست پیدا کنیم باید به بحث تغذیه توجه کنیم.
به گزارش صبح آملنیوز و به نقل از ایسنا، عنایتی با بیان اینکه مازندران علاوه بر تنوع محصولات کشاورزی از کیفیت و سلامت محصول نیز برخوردار است، افزود: تجاری سازی محصولات کشاورزی دارای اهمیت است و در دستورکار قرار دارد.

1402/6/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود