مدیرعامل توزیع نیروی برق استان:
برق ادارات پرمصرف قطع می شود
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان با بیان این که برای مدیریت مصرف اقدامات گسترده ای انجام شده است، گفت: برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع میشود.
به گزارش صبح آمل و به نقل از بلاغ، سیدکاظم حسینیکارنامی در جلسه قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار 1401 شرکت توزیع نیروی برق مازندران که با محوریت بررسی اقدامات نمایندگان پایش مصرف برق در دستگاههای اجرایی برگزار شد با بیان اینکه برای مدیریت مصرف اقدامات گسترده ای انجام شده است، تاکید کرد: امسال مصرف برق ادارات به طور ویژه و با نصب کنتورهای هوشمند کنترل می شود.
وی افزود : براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را 30 درصد در ساعات کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می کنند و در صورت عدم رعایت، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران یاداور شد: این اقدامات به منظور تامین پایدا برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی های غیرضروری اقدام کنند.
حسینی کارنامی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغههای شرکت توزیع برق مازندران در حوزه بهره برداری، کاهش مدت زمان خاموشی برای مشترکین است.
این مسئول اظهار داشت: توسعه و ارتقاء سامانه اتوماسیون شبکه توزیع برق شامل راهاندازی نرمافزارSCADA ، نصب کلیدهای کنترل از راه دور به منظور مانیتورینگ و کنترل شبکه، نصب دستگاههای CarPC مطابق با طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات شبکه (هما)، توسعه به کارگیری تلفنهای تحت شبکه (IP Phone)، «رؤیت پذیری» نیروگاههای تولید پراکنده، پیگیری پروژههای ایجاد قدرت مانور و خروجی فیدر، پیگیری اجرای پروژههای توسعه فیدر از مهمترین اقدامات شرکت در جهت کاهش خاموشیها و افزایش رضایتمندی مشترکین است.
حسینی کارنامی در ادامه با اشاره به راهاندازی و یکپارچهسازی مرکز تماس جهت پاسخگویی بهتر به مشترکین استان گفت: در مواقع بحران اعم از شرایط نامساعد جوی، طوفان و یا خاموشیهای ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز 121 به طور قابل توجهی افزایش مییابد که این موضوع با توجه به محدودیتهای موجود، سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری به تنهایی کافی نبوده و با عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف باعث ایجاد نارضایتی مشترکین گردید.
وی افزود: در این راستا استقرار مرکز تماس تذرو جهت جلوگیری از ترافیک خطوط در مراکز اتفاقات شبکه (121) و افزایش سطح پاسخگویی به مشترکین محترم بوده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران تصریح کرد: یکی از سیاست های کلان شرکت توانیر در سالهای اخیر هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه در شرکت های توزیع برق بوده است که این موضوع در قالب طرح هما در سال 99 در 24 شرکت توزیع برق، از جمله شرکت توزیع برق مازندران اجرایی شده است که از مهمترین مزایای این طرح ارسال سیستمی و خودکار خاموشیها به اکیپ های عملیاتی، مستند سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه، تکمیل گزارش رفع خاموشی های فشار متوسط، فشار ضعیف، کاهش تماسهای بیسیم اپراتوری، شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه و مشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه توسط مشترکین است.