با حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره فنی وحرفه ای کارودانش ومدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش مازندران ، مدیر و معاونین اداره آموزش وپرورش آمل ، روسای مراکز آموزش عالی آمل ، روسا و هنرآموزان هنرستانهای آمل، اولین گردهمایی هنرآموزان فنی وحرفه ای و کارودانش هنرستانهای آموزش وپرورش آمل به همت معاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش آمل درسالن شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش کمال نیوز، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اینکه هنرجویان هنرستانها سربازان گمنام در آموزش و پرورش هستند گفت: امروز فضای آموزشی در مدارس نسبت به دوران های گذشته فرق می کند و دانش آموزان با فن آوری روز آشنا هستند.
وی افزود: 70 درصد بیکاران جامعه را سنین جوانان تشکیل می دهند و باید برای برون رفت از این بحران به دنبال مهارت آموزی و رشته های مهارتی باشیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه گرایش دانش آموزان به سمت شاخه تجربی تهدیدی بالفعل شده است ادامه داد: تفاهم نامه بین آموزش وپرورش مازندران با سازمان صنعت ، معدن و تجارت صورت گرفته است که بتوانیم فاصله بین دانشگاه و صنعت را کم کنیم.نظری با اشاره به اینکه در مازندران 235 هنرستان با 32 رشته فنی و حرفه ای وجود دارد بیان داشت: از این تعداد 95 درصد در رشته کارودانش در مازندران مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل در امر افتخارآفرینی درکشور زبانزد می باشد گفت: درمسابقات عملی از 9 نفر اعزامی به کشور 2 نفر از شهرستان آمل بودند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی دست ساخته های هنرجویان در آمل که در کشورنمونه می باشد اظهارداشت: از 92 رشته کار و دانش در مازندران 28 رشته در آمل وجود دارد. حمید محمدنسب مدیرآموزش وپرورش آمل با اشاره به اینکه صنعت کشور مدیون شما عزیزان می باشد گفت: توسعه بیشتر هنرستانها ، توجه به حوزه فنی وحرفه ای ، حل اشتغال وتوسعه درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری دراقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک اصل قرار گیرد.
محمدنسب با اشاره به وجود 45 درصد صنعت مازندران در آمل افزود: با فعالیت های بالقوه شهر آمل، قابل توجه وزارت آموزش و پرورش شده است.مدیرآموزش و پرورش آمل با تاکید بر اینکه این گردهمایی برای اولین بار در شهر بعد از انقلاب صورت گرفته است اظهارداشت: 2 هزار فارغ التحصیل داریم که باید وارد عرصه های علمی و آموزش عالی شوند و به دنبال نقشه جامع کشور و یونسکو حرکت کنیم.