استاندار مازندران با بیان اینکه فرهنگ عذرخواهی از مردم بابت محقق نشدن وعدههایی که میدهند باید در رفتار مدیران و مسئولان نهادینه شود، گفت: همه مسئولان باید در مقابل تعهدات و وعدههایی که به مردم میدهند پاسخگو باشند.
مهدی یونسی رستمی با تاکید بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عذرخواهی در مدیران و مسئولان استان اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین اصولی که در جامعه باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد التزام به پاسخگویی در مقابل مردم و رسانهها و پذیرفتن کاستیها و عذرخواهی از مردم است.
وی افزود: تقویت و ترمیم اعتماد مردم نسبت به ساختار مدیریتی ارتباط مستقیمی با نوع رفتار و واکنش مدیران در مقابل کاستیها و ضعفهای موجود در بخشهای مختلف دارد. در همین راستا نیز باید هر جایی که احساس شد کاستی و نقصی در خدمترسانی وجود دارد بابت آن از مردم عذرخواهی کرد.
نماینده عالی دولت چهاردهم در مازندران خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم به عنوان ولینعمتان شناخته میشوند و دکتر پزشکیان نیز همواره تاکید کرده است که بدون هیچ عذر و توجیهی باید از مردم بابت مشکلاتی که ریشه در ضعف مدیریتی دارد عذرخواهی کنیم.
یونسی رستمی با اشاره به نیمهکاره ماندن صدها طرح عمرانی بزرگ و کوچک در مازندران، اظهار کرد: طی ۴۵ سال اخیر همواره این موضوع مشاهده شده که هر جایی مدیران توانمند و کارآمد به کار گرفته شدند، خدمات نظام و دولتها شامل حال مردم شد و به پشتوانه عملکرد همین مدیران نیز امروز شاهد بسیاری از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستیم. اما کاستیهایی هم وجود دارد که نمیتوان منکر آنها شد و بیتردید ریشه در ضعفهای مدیریتی دارد. در بازدیدهایی که از طرحهای مناطق مختلف استان دارم بارها دیدهام یک طرح عمرانی که میشد چندین سال پیش به بهرهبرداری برسد، سالها به دلیل کمتوجهی مدیران بر زمین ماند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، وی افزود: وقتی مردم شریف و نجیب ما در ازای یک دستور پیگیری برای گرهگشایی از این طرحها که حق مسلم آنها است قدردانی میکنند، ما نیز باید شهامت پذیرش کمکاریهای خودمان را داشته باشیم و از آنها به خاطر اینکه حقوقشان ادا نشده است عذرخواهی کنیم.
1/11/1403