مجمع خیرین آمل به نمادی مردم نهاد با آواز ه ملی تبدیل شده است

کار خیر و نیکوکاری مفهوم جدیدی نیست. از ابتدای وجود انسان تا به این لحظه در سرشت و ذات انسان‌ها وجود داشته و همیشه سعی در یاری رساندن به همنوع دیده می‌شود.
در دنیا مشکلات بسیاری به وجود می‌آید و بسیاری هم اتفاقات خوب روی می‌دهد اما آنچه بیشتر به چشم می‌آید اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده است که قابل رویت است.
همه دوست دارند که همه افراد بسیار خوشحال باشند هیچکس درد و بیماری را دوست ندارد هیچ کس گرسنگی را دوست ندارد هیچ کس فقر را دوست ندارد اما چه کنیم که همیشه درد و دردمندی و فقیر و غنی وجود داشته و وجود خواهد داشت اما در این بین اشخاصی هستند که از توانایی مالی و فکری بالاتری برخوردار بوده اند و با وجدان بوده اند و همیشه قصد کمک به دیگر
افراد را داشته‌اند به این مجموعه از افراد خیر می‌گویند مجمع خیرین شهرستان آمل نیز با وجود همین افراد در گذشته شکل گرفت و هر سال کامل‌تر و قوی‌تر از قبل به کار خود ادامه می‌دهد.
امروز مجمع خیرین آمل به همت افرادی شاخص و پای کار تبدیل به نهادی مردم نهاد با آوازه ملی شده است وقتی با تک تک این اعضا گفت و گو می‌کنم دغدغه‌ها را متوجه می شوم اشخاصی بی ادعا که نه تنها بار مالی امور خیریه را به دوش می کشند بلکه مسبب جذب خیرین هستند و صد البته که جدای از مسائل مالی و فعالیت های اجتماعی در مقابل دردمندان نیز بار روانی سنگینی را به دوش می‌کشند.
در مقابل بیماران نیازمند در مقابل چشم یتیمان در مقابل فقر در مقابل پدری که خجالت فرزندی را می‌کشد قرار گرفتن به
مراتب سخت از هر کار دیگری است که در حد توان با پولی و یا. همراهی حل می‌شود و گاهاً حسرت عدم امکان انجام آن!
امروز دست‌اندرکاران خیر که با این وسعت در آمل این مجمع را به پیش می‌برند از مال و جان خود مایه می‌گذارند سخت است وقتی حجم زیادی از متقاضیان در حداقل‌های زندگی خود مانده‌اند و این اعضا می‌بینند و تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا کاری برای آنها انجام دهند کاری مداوم! که تمامی ندارد بنیان نهادی گذاشته شده که نسل به نسل باید ادامه پیدا کند اما نه فقری به اتمام می‌رسد و نه مشکلات تمامی دارد اما آنچه مسلم است لذت و خیر و ثواب کار خیر است که برای آنها می‌ماند تا آلام این مردم آنها را شکننده نکند.دیدن و شنیدن درد مردم کار آسانی نیست وقتی در مرکز مراجعه این عزیزان قرار بگیرید اما اعضا مجمع وقف این امور هستند
موفقیت‌های زیادی را از مجمع خیرین به خصوص در بخش درمان شاهد هستیم انتشار عملکرد این مهم در این شماره صبح آمل نه تمامی عملکرد آنهاست بلکه گوشه‌ای از حجم عظیم کارهای خداپسندانه ای که مجمع انجام داده است اما نشستن پای صحبت‌های اعضای هیئت امنا مجمع خالی از درس و حکمت انفاق نیست. برگشت برکات کار خیر، آسایش روانی خود و خانواده‌ها، عادت به استمرار در پیش قدمی در کار خیر، جاودانه شدن نام و اصالت را هم در تجربیات و داشته‌های خود عنوان می‌کنند.
چه خوب است سنت حسنه امور خیریه چه مالی چه غیر مالی که به هر ترتیبی می توان در آن مشارکت داشت را روز به روز با آگاهی رسانی گسترش دهیم رسالت رسانه ای، نیز همین است در قدمی کوچک با انتشار این ویژه نامه به انعکاس عملکرد های خداپسندانه پرداختیم تا شاید در کنار شفافیت فعالیت‌های مجمع خیرین با اطلاع رسانی ، دیگران را نیز تشویق به مشارکت نماییم .

1403/04/20

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود