رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:حقوق کارگران معدن متناسب با سختی کار باشد


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق و مزایای کارگران حوزه معدن باید متناسب با سختی کار و شرایط کار در این بخش باشد تا به عدالت نزدیک شود.
علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه وضعیت سخت و زیان‌آور بودن مشاغل باید از همان ابتدا مشخص شود، اظهار کرد: حق بیمه چهار درصد سهم کارفرما نیز از همان ابتدا باید کارسازی شود تا حق کارگر ضایع نشود.
وی بیان کرد: موضوع بسیار مهم این است که لوازم ایمنی مناسبت باید توسط کارفرما تهیه و به کارگران تحویل شود و تأکید داریم کارگران نیز باید از این تجهیزات در حین کار استفاده کنند.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیگیری شود ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نوع کار به کارگران است، تصریح کرد: نباید اجازه داد کارگر فاقد مهارت در مشاغل تخصصی با هدف حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار فعالیت داشته باشد.
بابایی افزود: اعتقاد داریم آموزش ایمنی به‌ویژه در کارگاه‌‌های پرخطر به صورت روزافزون برای کارگران و کارفرمایان توسعه پیدا کند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معادن باید به اهلش سپرده شود و بهره‌برداران و پیمانکاران نیز باید صلاحیت لازم را داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از بلاغ، بابایی با اعلام اینکه کارفرمایان باید برای ایمنی کارگاه خود اعتبار لازم و متناسب را تخصیص دهند، خاطرنشان کرد: موضوعی که در بحث معادن بسیار مهم است این است که حقوق و مزایای کارگران حوزه معدن باید متناسب با سختی کار و شرایط کار در این بخش باشد تا به عدالت نزدیک شود.

1403/07/15

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود