کشاورزی، توریسم و صنعت از مزیتهای اقتصادی شهرستان محمودآباد است

فرماندار محمودآباد:
کشاورزی، توریسم و صنعت از مزیتهای اقتصادی شهرستان محمودآباد است/ با کمبود نیروی کار در شهرستان محمودآباد مواجهیم
فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مهم ترین شاخصه در نگاه زيربنايي و اساسي در دنيا توسعه انسانی است؛ گفت: قطعا مازندران به عنوان یکی از استانهای بسیار غنی به لحاظ توسعه انسانیدر حوزه های علم، معنویت، دین و به ویژه ورزش بسیار خوب و عالی در سطح ملی و فرا ملی می درخشد و همین عامل اصلی توسعه می باشد.
به گزارش صبح آمل ،روح الله عليزاده در نشست خبري هفتمين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري شهرستان‎هاي آمل، نور و محمودآباد با اصحاب رسانه و خبرگزاري‎ها به ميزباني فرمانداري آمل، اظهار داشت:
وي از جذب سرمایه گذار در برپایی نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: امروزه زمينه توانمندي هاي اقتصادي و فرصت هاي سرمايه گذاري در مازندران فراهم است بنابراین هفتمين نمايشگاه و همايش فرصت هاي سرمايه گذاري شهرستان هاي آمل، نور و محمودآباد مي تواند منجر به دستاوردهاي بزرگ و جذب سرمايه گذاران به نفع عموم باشد.
فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: طرح هاي سرمايه گذاري محمودآباد در سه حوزه مقياس پايين، متوسط و بزرگ تهيه شده تا جذب سرمايه گذاران آسان‌تر باشد لذا برای این مهم بيش از 25 طرح از اين شهرستان به عنوان فرصت سرمايه گذاري شناسايي شده است که 8 طرح در حوزه تولید و 15 طرح خدماتی می باشد.
علیزاده خاطرنشان کرد: در ابتدا وضع موجود شهرستان را در قالب طرح هاي احداثي آناليز كرده و در طرح توسعه اي نگاه ويژه براي صيانت از طرح هاي موجود و تقويت آنها داشته باشيم.

وی با بیان اینکه محمودآباد به عنوان نگين شهرهاي ساحلي مازندران می باشد؛ گفت: محمودآباد با بيش از 100 هزار نفر جمعيت به عنوان نگين شهرهاي ساحلي مازندران و نزديكترين شهر ساحلي به پايتخت مي‌درخشد و در گذشته آن را به عنوان شهرهاي ساحلي بندري مي شناختند.
فرماندار شهرستان محمودآباد به سابقه 3 هزار ساله محمودآباد اشاره کرد و افزود: شهرستان محمودآباد با سابقه 3 هزار ساله داراي دو بخش مركزي و سرخرود با 85 روستا است كه 60 درصد جمعيت آن در روستاها زندگي می کنند.
عليزاده با بیان اینکه محمودآباد ۱۰ درصد برنج استان را تامین می کند؛ خاطرنشان کرد: کشاورزی، توریسم و صنعت از مزیتهای اقتصادی شهرستان محمودآباد است و با وجود 17 هزار هكتار اراضي شاليزاري در محمودآباد اين شهرستان با توليد 80 هزار تن برنج سفيد 10 درصد برنج توليدي مازندران را شامل مي شود.
وي با اشاره به وجود 13 مركز اقامت دائم در محمودآباد، خاطرنشان كرد: رودخانه كبير هراز از اشتراكات محمودآباد با آمل است كه با احياي دهانه آبريز هراز مي توان در چندين رشته ورزشي فعاليت حرفه اي داشت.
فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: مهم ترین فعالیت اقتصادی در بخش جهاد کشاورزی شهرستان، پرورش گل و گیاه است و حدود 90 هکتار گلخانه فضای باز و سرپوشیده دارد و حدود 6 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درحوزه گل و گیاه فعالیت می کنند.
علیزاده با اشاره به بخش شهرکها گفت: شهرک صنعتی شهرستان محمودآباد با 118 هکتار وسعت 4 درصد از مساحت شهرکهای صنعتی استان را به خودش اختصاص داد و به عنوان فرصت های سرمایه گذاری اشتغال چهار شرکت دانش بنیان در این زمینه فعالیت می کنند و بعضی از واحدهای صنعتی محصولات خود را به 12 کشور دنیا صادر می کنند.
وی افزود: حدود 79 واحد صنعتی در شهرستان محمودآباد داریم که میانگین اشتغال آنان 30 درصد و تقریا با دو هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
علیزاده در پایان نبود نیروی کار را عامل کاهش تولید اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود نیروی کار در شهرستان محمودآباد مواجهیم و در بعضی از واحدهای تولیدی با یک شیفت کار می کنند و بعضا به علت نبود نیروی انسانی تولید ما کاهش پیدا کرده است.

1401/11/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود