رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آمل:95 درصد واجدین شرایط کارت هوشمند ملی در آمل ثبت نام نمودند


9 دفتر پیشخوان دولت برای تعویض شناسنامه و کارت ملی در سطح شهرستان آمل فعالیت دارند.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آمل، با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵ درصد از واجدین شرایط در این شهرستان، ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند گفت: در شش ماه امسال، ۵۱۶۹ نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
سید زین العابدین هاشمی اظهار داشت: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، نقش بسزایی در توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم دارد که تولید آن برخلاف گذشته که از خارج تامین می شد، در داخل کشور به سرعت در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۳۵ قطعه کارت ملی هوشمند تحویل شهروندان آملی شده است، اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۳۳۹۰ قطعه کارت ملی هوشمند آماده تحویل در اداراه ثبت احوال شهرستان و دفاتر پیشخوان می باشد که افراد هنوز مراجعه نکردند.
هاشمی از متقاضیان کارت هوشمند ملی که پیامک تحویل برای آنها ارسال می شود خواست هرچه زودتر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر طبق قانون کلیه افراد بالای ۱۵ سال باید کارت ملی هوشمند داشته باشند؛ تصریح کرد: پیش ثبت نام صدور کارت هوشمند ملی در مرکز اداره پست، دفاتر پیشخوان و کافی نت های شهرستان آمل در حال انجام است.
وی اضافه کرد: افراد همچنین می توانند با مراجعه به مراکز پیش بینی شده و یا از طریق سامانه اینترنتی www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت نام برای صدور و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان آمل، ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
هاشمی گفت: از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی کاغذی، امنیت بالای آن چه از نظر بصری و چه به لحاظ دیجیتالی است و می توان اطلاعات محرمانه‌تری را با ضریب اطمینان بالا بر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.
وی همچنین یادآور شد: 9 دفتر پیشخوان دولت برای تعویض شناسنامه و کارت ملی در سطح شهرستان آمل فعالیت دارند.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان آمل، تاکید کرد: در حال حاضر اولویت برای تعویض شناسنامه ها با دانش آموزان سال آخر است که کنکور سراسری دارند و همینطور کسانیکه مفقودی شناسنامه دارند و مورد فوری ان شالله حداکثر تا ماه آینده میزان تعویض شناسنامه در روز بیشتر خواهد شد.

1403/07/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود