رییس اداره حفاظت محیط زیست نور:شکارچیان چهار راس «بُز وحشی » در بلده مازندران دستگیر شدند


رییس اداره حفاظت محیط زیست نور از شناسایی و دستگیری سه نفر از شکارچیان غیر مجاز چهار راس کل بُز وحشی در بخش بلده این شهرستان خبرداد و گفت : این متخلفان سابقه دار پس از پرونده سازی و سیر مراحل قانونی برای صدور حکم به دستگاه قضایی معرفی شدند.
یاسر سالار روز افزود : شکار غیر مجاز این حیوان وحشی در چند روز گذشته در پی گزارش های مردمی و حین گشت زنی محیط بانان در نقاط جنگلی حوالی روستای “رزن ” بخش بلده از سوی شکارچیان بومی سابقه دار این منطقه ییلاقی و کوهستانی رخ داد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: پس از حضور محیط بانان در سرصحنه افزون بر توقیف خودروی سمند شکارچیان غیر مجاز با صدور حکم دادستانی، همچنین لاشه های چهار راس کل بز هم از آنان کشف و ضبط شد.
بلده به عنون یکی از بخش هایی ییلاقی و کوهستانی شهرستان نور خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از تنوع زیستی، جنگل های انبوه، آب و هوای خنک و کوهستانی و دیگر موقعیت های ممتاز طبیعی به نگین سبز مازندران شهرت دارد.
این منطقه زیستگاه انواع جانوران وحشی شامل قوچ، میش، پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، خرگوش، کل بز و نیز آبزیانی نظیر ماهی قزل آلای خال قرمز است به همین خاطر از دیرباز تاکنون این اکوسیستم طبیعی از هجمه شکارچیان غیر مجاز در امان نبوده و همچنان بیرحمانه اقدام به شکار این جانواران وحشی که نقش بسزایی در حفظ تنوع زیستی و زنجیره غذایی دارند می کنند.
بخش بلده با برخورداری از ۴۵ نقطه روستایی و یک نقطه شهری، هفت هزار نفر جمعیت ثابت و سه برابر جمعیت متغییر در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شهرستان نور غرب مازندران قرار دارد.
بیش از ۲۳۰ هزار هکتار عرصه حفاظت شده البرز مرکزی در غرب مازندران توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حفاظت می‌شود. ۶ پاسگاه محیط‌بانی زیر پوشش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور قرار دارد.

1403/07/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود