مدیر جهاد کشاورزی آمل:برداشت نخستین کشت مجدد برنج در دابودشت آمل


نخستین کشت مجدد برنج درسطح ۵ هکتار از اراضی شالیزاری در روستای ابوالحسن آباد از بخش دابودشت آغاز شد.
فولاد مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال و همچنین آب مطمئنی که اراضی شالیزاری در اکثر مناطق شهرستان داشتند سطحی معادل با ۲۱هزار هکتار به زیر کشت مجدد برنج رفت. او پیش بینی کرد امسال بیش از ۹۰ هزار تن شالی بدست بیاید که نزدیک به ۵۰هزارتن برنج سفید تولید شود.
وی با عنوان اینکه امسال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تولید خواهیم داشت، افزود: شهرستان آمل دارای بیش از ۴۳ هزار هکتار زمین شالیزاری می‌باشد.
رئیس اداره برنج سازمان جهادکشاورزی مازندران هم در این مراسم گفت: نخستین برداشت کشت مجدد برنج در شهرستان آمل بخش دابودشت در روستای ابوالحسن آباد انجام شد. وی تصریح کرد: با توجه شرایط آب وهوایی مناسب امسال بالای ۷۰هزار هکتار کشت مجدد داریم که نشان‌دهنده این است که باتوجه به زحمات کشاورزان به خودکفایی برنج نزدیک بشویم.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رمضانی به کشاورزان توصیه کرد بعد از برداشت کشت مجدد برنج به خاطر حاصلخیزی خاک نسبت به کشت شبدر و علوفه جات دیگر اقدام کنند تا خاک‌ها اصلاح شوند و از فقیر شدن خاک جلوگیری شود.

1403/07/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود