مدیر جهاد کشاورزی آمل اعلام کرد،مرمت 8 هکتار آببندان در آمل با اعتبار 14 میلیاردی


مدیر جهاد کشاورزی آمل از اجرای پروژه مرمت و لایروبی هشت هکتار آب‌بندان با هزینه ۱۴ میلیارد ریال در روستای خشکرود این شهرستان خبر داد.
مهرداد فولاد اظهار کرد: پروژه مرمت و لایروبی هشت هکتار آب‌بندان روستای خشکرود بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل اجرا و در مراحل پایانی کار قرار دارد.
وی افزود: این آب‌بندان 85 هکتار از اراضی شالیزاری با 90 بهره‌بردار این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: عملیات اجرایی مرمت و لایروبی این آب‌بندان شامل 22 هزار مترمکعب بوده که با هزینه اجرایی 14 میلیارد ریال در مرحله پایانی است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، فولاد بیان کرد: آب‌بندان‌ها به عنوان اكوسیستم‌های آبی برای ذخیره‌سازی آب كشاورزی، تغذیه چشمه‌ها و آب‌های زيرزمينی و نیز زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش به شمار می‌روند.
وی در پایان گفت: در سال‌های اخیر به خاطر تغییر شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها و منابع آبی، توجه به حفظ ذخایر آبی به شیوه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و یکی از این تدابیر مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها است.

1403/07/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود