مدیر جهاد کشاورزی آمل:خشکه کاری برنج در شالیزار‌های آمل


مدیر جهاد کشاورزی آمل با اعلام این خبر گفت: طرح خشکه کاری برنج با روش آبیاری و استفاده از نوار تیپ در اراضی شالیزاری آمل اجرا شد.
مهرداد فولاد از اجرای طرح خشکه کاری برنج با روش آبیاری و استفاده از نوار تیپ در پنج هزار متر مربع از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به بازدید سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی و رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مزرعه طرح خشکه کاری برنج در این شهرستان، افزود: طرح خشکه کاری برنج از نوع رقم بذر طارم با دستگاه ردیفکار غلات با روش آبیاری و استفاده از نوار تیپ در بیش از ۵ هزار مترمربع اراضی شالیزاری روستای تیرکلا این شهرستان انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: این مزرعه سطح سبز مطلوبی دارد و کنترل علف هرز با سموم اختصاصی و نکات تغذیه‌ای متناسب این مرحله رشدی نیز به کشاورز توصیه شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، فولاد کاهش مصرف آب، افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش بهره‌وری را از مزایای خشکه‌کاری عنوان کرد و گفت: کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌های کاشت و تولید برنج و مصرف آب از دیگر مزایا اجرای این طرح است.

1403/04/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود