امام جمعه شهرستان آمل:نماد واقعه غدیر خم در آمل بازسازی می شود

‌‌
‌‌امام جمعه شهرستان آمل از برگزاری دومین جشن بین المللی غدیر به میزبانی آمل خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال دومین سالی است که جشن بزرگ غدیر در۱۱۳ موکب درمسیر بیش از یک و نیم کیلومتری میدان قائم تا حدفاصل میدان ۱۷ شهریورآمل در ساعت ۱۸ تا ۲۳ روز‌های ۴ و ۵ تیرماه اجرا می‌شود.
حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان با بیان اینکه جشن سال گذشته بزرگ‌ترین جشن عید غدیر در تاریخ شهرستان آمل بود، اظهار داشت: نصب طاق نصرت در ورودی وخروجی مسیربرپایی موکب ها، ارائه خدمات پزشکی شامل تست خون، فشار خون و مشاوره‌های رایگان پزشکی، آماده سازی وسایل ورزشی برای کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌های این جشن بزرگ است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی از حضور اندیشمندان ۵ کشور آسیایی و اروپایی، عراق، یمن، سوریه، لبنان و فرانسه برای شرکت در دومین جشن بین المللی غدیر این شهرستان در روز‌های ۴ و ۵ تیرخبر داد.
‌‌امام جمعه شهرستان آمل گفت: رایزنی برای حضور این اندیشمندان کشور‌های عربی و نیز خانم ” کلرژوبرت” نویسنده فرانسوی ومسلمان برای برنامه‌های جشن عدید غدیرخم درآمل فراهم شده است.
وی، با بیان اینکه همراه کردن نشاط و شور اجتماعی با اعیاد مذهبی زمینه ساز گسترش آموزه‌های دینی می شود، تصریح کرد، با توجه به تجربه پارسال، برای جشن امسال وجه شادی آفرین اعیاد اسلامی برجسته خواهد شد.
وی از برپایی ۲۲۰ دیگ بزرگ برای اطعام دهی خبر داد و گفت: دراین جشن علاوه برحضور اندیشمندان شیعی برای بیان اهمیت واقعه غدیر، از ورزشکاران مطرح ملی از جمله «حمید استیلی» و «محمد انصاری» بازیکنان سابق تیم‌های ملی و پرسپولیس تهران، و «وحید شمسایی» سرمربی تیم ملی فوتسال و برخی چهره‌های هنری نیز دعوت شده است.
امام جمعه آمل با تاکید براینکه خوشبختانه همه تمهیدات لازم با حضور نیرو‌های مردمی برای برگزاری جشن غدیر دراین شهرستان فراهم شده است، اضافه کرد، در تلاش هستیم تا مقدمات نماد واقعه غدیر نیز دراین شهر بازسازی واجرا شود.

1403/03/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود