اجرای طرح مطالعاتی هوشمندسازی پسماند در مازندران

استاندار مازندران از اجرای طرح مطالعاتی هوشمند سازی مدیریت زباله و پسماند استان خبر‌ داد و گفت: فرمانداران باید در مسائل مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان‌های متبوع بسیار مطلع و آگاه باشند.
سیدمحمود حسینی‌پور در دومین جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، اظهار کرد: بازدید‌های میدانی، اظهارات کارشناسی و علمی متفاوتی در بخش مدیریت پسماند مازندران وجود دارد و مردم نیز با توجه به سلامت عمومی در مدیریت پسماند حساس هستند.
وی افزود: اگرچه مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی مسؤولان مازندران نسبت به مدیریت پسماند استان همواره وجود داشته است، اما به نتیجه واحد برای حال این چالش زیست‌محیطی استان نرسیده‌ایم.
استاندار مازندران به اهمیت تکمیل بانک اطلاعاتی مدیریت پسماند مازندران اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدیریت در جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع زباله را باید عملیاتی کنیم.
حسینی‌پور از اجرای طرح مطالعاتی هوشمندسازی مدیریت زباله و پسماند استان خبر‌ داد و گفت: فرمانداران باید در مسائل مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان‌های متبوع بسیار مطلع و آگاه باشند.
وی با بیان اینکه پهنه‌بندی مدیریت پسماند مازندران باید طبق مقررات و استانداردهای بین‌المللی عملیاتی شود، گفت: آمایش سرزمینی برای دفع بهداشتی زباله‌های استان مشخص شده است و نباید خارج از آمایش کاری کرد.

استاندار مازندران، مدل مدیریت پسماند و زباله طبق آمایش سرزمینی مازندران را مهم و حساس توصیف کرد و افزود: باید حداکثر تا ۴۵ روز آینده مجموعه جانمایی مدیریت پسماند مشخص شود.
حسینی‌پور با اعلام اینکه با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی منطقه شمال، جانمایی مدیریت پسماند باید مورد تایید وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برسد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در جمع‌آوری زباله‌ها در اماکن عمومی مشارکت خوبی داشتند، اما باید در این مورد به جایی برسیم که کاملا احساس رضایت داشته باشیم.
به گزارش صبح آمل و به نقل از فارس، وی به شروع فصل تابستان و حضور گردشگران در استان مازندران اشاره کرد و گفت: معتقدم آنقدر فضای عمومی استان باید تمیز باشد تا پرتاب شدن زباله از ماشین و یا ریختن زباله در مناطق عمومی اصلا رخ ندهد.

1402/3/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود