خارج شدن سدهای شمال کشور از چرخه تامین آب برای اراضی کشاورزی


مشاور وزیر جهادکشاورزی در استان های شمالی با اشاره به رتبه ۹ مازندران در کاهش نزولات جوی معتقد است که به مرحله بحرانی رسیده‌ایم و بارش های اخیر هم نمی تواند مازندران را از خشکسالی خارج کند.
بابک مومنی اظهار داشت: سدهای شمال کشور از چرخه آب زراعی خارج هستند و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد آورده آبی کاهش پیدا کرده و امکان بهره برداری سنتی از رودخانه ها وجود ندارد.
وی افزود: اگر چه ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی و همین مبلغ در شرب و صنعت اعتبار برای خشکسالی و در سرفصل های بازچرخانی آب و تجهیز چاه‌ها در نظر گرفته شده است اما هنوز کافی نیست.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایلنا، مشاور وزیر جهادکشاورزی در استان های شمالی گفت: با چالش جدی در بخش تامین آب در مازندران مواجه هستیم و در چنین شرایطی انتقال آب بین حوزه ای و خروج آب ازسرشاخه ها به استان های دیگر و احداث سد فنیسک راهبرد درست و صحیحی نیست و قاطعانه خواستار توقف چنین پروژه هایی هستیم.

1402/2/31

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود