از آغاز فروردین تاکنون ذخایر آبی پشت سد‌های مازندران به ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ذخایر آبی پشت سد‌های استان از آغاز فروردین تاکنون حدود ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در پی بارش‌های اردیبهشت میانگین بارندگی در استان ۴۲ درصد افزایش یافته که این میزان تا ابتدای اردیبهشت ۳۱۵ میلی متر بوده که با بارش‌های اخیر به میزان ۳۷۶ میلی متر افزایش یافته است.
حیدر داودیان با اشاره به اینکه در مقایسه با دوره درازمدت شاهد کاهش ۲۳ درصدی هستیم افزود: متوسط بارندگی در سال آبی گذشته ۴۷۴ میلی متر بوده که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت بالاتر از حد نرمال بوده و بارش‌ها در این دو ماه فروردین و اردیبهشت حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آورد داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: حجم آورد رودخانه‌ها که در پایان سال آبی گذشته به میزان هزار و ۶۶۴ میلیون متر مکعب بوده از ابتدای سال آبی جاری به ۸۹۴ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه درازمدت ۵۸ درصدکاهش داشته و در مقایسه بامدت مشابه پارسال شاهد کاهش ۴۶ درصدی هستیم.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، داودیان با بیان اینکه بارش‌های اخیر میزان حجم ذخیره آب در پشت سد‌ها را حدود ۱۰ میلیون متر مکعب و آب بندان‌ها را بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب افزایش داده گفت: در روز‌های گذشته کلیه اراضی تحت کشت شالی در استان بصورت همزمان و بدون نوبت بندی، آبدهی شده اند، ولی کمافی السابق همکاری مردم در مدیریت صحیح منابع آبی ضروری می‌باشد.

1402/2/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود