تنش‌های توزیع کود در مازندران برطرف می‌شود


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با بیان اینکه تنش‌های توزیع کود در مازندران برطرف می‌شود،‌ گفت: ذخیره سازی کود به میزان لازم انجام شد.
‌رضا افراسیابی با اشاره به ذخیره‌سازی کود مورد نیاز کشاورزان با آغاز فصل کشت و کار شالی در استان اظهار داشت: خوشبختانه کمبودی در تامین کود مورد نیاز در استان نداریم و با تمام تلاش درصدد رفع برخی تنش‌های ناهماهنگی توزیع کود مورد نیاز استان در محمود‌آباد و یا برخی شهرهای مرکز مازندران هستیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و با کشت و کار برنج طول فصل کاشت برای مناطق مختلف متفاوت بود و امسال کشاورزان مناطق شرقی و بخش‌های از سوادکوه و بخش های دیگری از استان کشت برنج را زودتر آغاز کرده‌اند و همین مسئله سبب بروز ناهماهنگی و یا ارسال دیرتر کود می‌شود، افزود: در تامین کود مشکلی نداریم و ذخیره‌سازی به میزان لازم انجام شده است.
مدیر مرکز خدمات حمایتی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در انبارهای مرکز خدمات حمایتی 10 هزار و 500 تن انواع کود وجود دارد و 12 هزار تن کود نیز به صورت مستقیم از کارخانه ها و شرکت های تولیدی برای کارگزاران ارسال شد.
افراسیابی خاطرنشان کرد: پارسال 17 هزار و 283 تن کود برای زراعت برنج در استان از تاریخ اول فروردین 1401 و در فصل کشت و کار توزیع شد که این میزان امسال به توزیع حدود 21 هزار تن کود اوره، پتاسیم و فسفات رسیده است.
وی ضمن تشریح میزان کود اختصاص یافته استان اضافه کرد: همزمان با فصل کشت و کار محصولات زراعی در مازندران پارسال 32 هزار و 242 تن کود توزیع شد و امسال این رقم با احتساب کود مورد نیاز آماده‌سازی خزانه و …از بهمن ماه تاکنون به 55 هزار و 382 تن رسید که بخش عمده این کود معادل 95 درصد در زراعت برنج استفاده شد.
افراسیابی ادامه داد: تاکنون کود اوره به میزان 45 هزار و 891 تن بیشترین میزان کود مصرفی اختصاص یافته بوده است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از تسنیم، مدیر مرکز خدمات حمایتی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: 90 درصد کود مورد نیاز کشاورزان توزیع شد و مسئله مهم اینست که میزان کود براساس سهمیه اعلام شده از سوی مراکز تحقیقاتی صورت.

1402/2/11

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود