کشت برنج امسال به منظور مقابله با تنش آبی دو هفته زودتر آغاز شد

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران:
کشت برنج امسال به منظور مقابله با تنش آبی دو هفته زودتر آغاز شد
رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شالیکاری پیش از موعد امسال حدود دو هفته زودتر از گذشته گفت: شالیکاران استان ۱۹۴ هزار هکتار معادل ۹۰ درصد از سطح شالیزار‌های استان را شخم زده اند و شیار کرده اند.
رمضانی با بیان اینکه تاکنون خزانه گیری ۱۶۰ هزار هکتار (۷۵ درصد از شالیزار‌های مازندران) انجام شده است افزود: تا کنون ۱۴۶ هزار هکتار بذرپاشی صورت گرفت که این میزان ۶۸ درصد از کل سطح شالیزار‌های استان است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، وی به اقدام به موقع شالیکاران برای شخم و شیار و آب تخت اولیه شالیزار‌ها با توجه به شرایط جوی مناسب و بارش‌های هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تا کنون نشاکاری حدود ۶۰۱ هکتار از سطح شالیزار‌های استان انجام شد که ۱۱۷ هکتار بصورت مکانیزه و ۴۸۴ هکتار سنتی است.
رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر پرهیز از کشت شالی در مناطق نامطمئن از آب و کشت جایگزین به ویژه در مناطق شرقی استان برای مقابله با تنش آبی، به کشاورزان توصیه کرد: با لایروبی انهار سنتی، رعایت آب نوبه‌ای، آبیاری تناوبی، حفظ خوشه‌های نایلونی (تهویه و هوادهی) در زمان‌هایی که درجه حرارت دمایی بالاست و همچنین مدیریت آب، کاورزان می توانند سال زراعی مطلوبی را سپری کنند.

1402/1/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود