مازندران در حوزه فرزند خواندگی وضعیت بسیار خوبی دارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور
در افتتاح مرکز نگهداری فرزندان دختر بهشت آمل؛
مازندران در حوزه فرزند خواندگی وضعیت بسیار خوبی دارد

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خیران آملی بازوان توانمند بهزیستی هستند؛ گفت: همیشه خیران بازوانمعاون امور توانمند و غیر انکار نهادهای حمایتی همانند بهزیستی بودند و آمل از شهرهای بزرگی است که خیران و مردم نیک‌اندیش در آن برای انجام کار خیر و نیک از یکدیگر سبقت دارند تا گره از کار جامعه و قشر آسیب‌پذیر باز شود.
به گزارش صبح آمل دکتر محمد نصیری در افتتاح مرکز نگهداری فرزندان دختر بهشت آمل که با حضور مدیر کل بهزیستی مازندران، معاونت اجتماعی بهزیستی مازندران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و خانواده خیر ولایی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه عملیات عمرانی و کارهای بزرگ زیادی در استان مازندران به واسطه خیرخواهی و نیک‌اندیشی خیران به سرانجام رسیده است، اظهار داشت: یکی از این گام‌های بزرگ احداث خانه نگهداری فرزندان بهشت آمل بوده است.
وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار فرزند بهزیستی در ۶۴۰ خانه داریم که خانه دختران بهشت آمل یکی از اینهاست و نگاه ما این است امروز یک ساختمان، سازمان و نهاد حاکمیتی و دولتی افتتاح نشد بلکه یک مجموعه ای ساخته شد که قرار است برای فرزندان ما به عنوان آینده گان این کشور کار تربیتی کند.
نصیری گفت: با توجه به وجود هماهنگی بین دستگاههایی چون سازمان بهزیستی و قضائی و البته تعداد بالای متقاضی،استان مازندران در حوزه فرزند خواندگی وضعیت بسیار خوبی دارد و ماندگاری فرزندان در مراکز کم است و الان با توجه به ظرفیت ایجاد شده توسعه در حوزه شبه خانواده به ما وجود ندارد.
وی بیان کرد: بر اساس نتایج اولیه یک پژوهش، میزان نخبگی و مسئولیت پذیری فرزندان سازمان بهزیستی از میزان نرم جامعه بالاتر است که همه اینها به دلیل وجود خیرین و لقمه حلالی است که به این فرزندان داده شده است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان  بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب هاست، گفت: وظیفه اصلی اورژانس اجتماعی مداخله در بحران خانواده ها است که در آن ابتدا مسائل خانواده ها حل و سپس احیا می شود.
نصیری پیشگیری را مقدم بر مداخله در بحران و آسیب دانست و افزود: در حال حاضر حوزه اجتماعی آسیب های اجتماعی به مرحله رسیدگی در سر صحنه حوادث رسیده است که باید این روند تغییر و به سمت پیشگیری حرکت کنیم.
دکتر نصیری با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی در 4 حوزه خط 123، خدمات سیار خودرو و مرکز مداخله و پایگاه های خدمات اجتماعی فعال است ، ادامه داد: راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی جزو افتخارات سازمان است که در حقیقت وظیفه صیانت از خانواده را بر عهده دارد.
وی در پایان با بیان اینکه بیش از 5 هزار و چهارصد نفر در اورژانس اجتماعی سراسر کشور فعالیت می کنند، گفت: یکی از دغدغه های ما مسئله امنیت کارکنان است که لایحه ای را تنظیم و به مجلس ارائه کردیم تا از این عزیزان حمایت های قضایی در حوزه مداخله با آسیب ها انجام شود.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود