مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:هزار سند اجاره موقوفات مازندران بروزرسانی شد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هزار سند اجاره موقوفات بروزرسانی و یا منعقد شده است، گفت: طی ۳ سال اخیر ۳۶۲ وقف جدید در استان ثبت شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دیدار مدیران اوقاف مازندران با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، اظهار کرد: با عنایت به اینکه سازمان اوقاف زمان وقف را تغییر داد و با توجه به تعطیلاتی که در پایان ماه صفر بود، اجرای برنامه‌های هفته وقف مقدور نبوده لذا زمان را به سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلامی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه استان مازندران حدود هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه دارد، افزود: مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی و ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ رقبه آموزشی و حدود ۱۴ هزار رقبه تجاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هزار سند اجاره موقوفات بروزرسانی و یا منعقد شده است، ادامه داد: طی ۳ سال اخیر ۳۶۲ وقف جدید در استان مازندران به ثبت رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حیدری با بیان اینکه موقوفات مازندران دارای تنوع است، بیان کرد: وقف‌های هسته‌ای، امور درمانی، نگهداری از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، امور خیریه، امور علمی و… از نیات قابل توجه موقوفات در سال‌های اخیر بوده است.

1403/06/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود