استاندار مازندران:دستگاه‌های اجرایی حق و حقوق موقوفات مازندران را پرداخت کنند


استاندار مازندران گفت: حق و حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی مازندران پیگیری و پرداخت شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران،
یوسف نوری بر ضرورت پرداخت حق و حقوق موقوفات توسط مردم و ادارات تاکید کرد و گفت: حق و حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی مازندران پیگیری و پرداخت شود؛ اگر اعتبار لازم وجود ندارد حتما تهاتر یا املاک مازاد آن دستگاه اجرایی به فروش برسد تا بتوان حق و حقوق موقوفات پرداخت شود.
وی با تاکید بر اینکه باید امینانه نیات موقوفات را حفظ و اجرا کرد، افزود: ساختار وقف یکی از بخش‌های مهم کشور به شمار می‌رود که اگر از آن به درستی استفاده و یا تبلیغ شود می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار واقع گردد.
استاندار مازندران با بیان اینکه تثبیت مالکیت موقوفات مازندران بسیار ارزشمند است که توسط مدیران اوقاف استان به خوبی دنبال می‌شود، ادامه داد: وقف می‌تواند در حوزه‌های نوآوری و فناوری بسیار اثرگذار و فعال باشد.
نوری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های نظام وقف در راستای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه در تمدن نوین اسلامی نقش مهم و فعالی دارد، بیان کرد: بزرگترین دانشگاه‌های جهان وقف است و یا دانشگاه‌های معتبر جهان دارای موقوفات هستند که عواید آن موقوفات در امور علمی آن دانشگاه هزینه می‌شود که بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: در چندسال اخیر ما در حوزه گسترش وقف‌های علمی کمی غفلت کردیم، اما باید تلاش کنیم تا وقف‌های علمی و پژوهشی در کشور گسترش پیدا کند.
وی عنوان کرد: سازمان اوقاف می‌تواند بزرگترین پارک علم و فناوری کشور را تاسیس و مدیریت کند تا فناوری‌های نوین در این مجموعه با حضور نخبگان مورد بررسی و تولید قرار گیرد و انتظار داریم سازمان اوقاف این مسئله را پیگیری کند.

1403/06/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود