معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران:22 رتبه دو رقمی و 124 رتبه سه رقمی سهم دانش آموزان مازندرانی در کنکور


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان مازندرانی توانستند ۲۲ رتبه دورقمی و ۱۲۴ رتبه سه‌رقمی کشوری را کسب کنند.
قاسم دراسرایی، اظهار کرد: کنکور تخصصی ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار شد.
وی افزود: در نوبت تیر درمجموع پنج گروه آزمایشی به تعداد ۳۹ هزار و ۸۷۳ نفر داوطلب مازندرانی ثبت‌نام کردند که از این میان ۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر زن و ۱۵ هزار و ۳۸ نفر داوطلب مرد در ۱۷ حوزه آزمون استان شرکت کردند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران بیان کرد: در گروه آزمایشی ریاضی ۵ هزار و ۷۴۲ نفر، در گروه آزمایشی تجربی ۱۷ هزار و ۵۹۷ نفر، در گروه آزمایشی انسانی ۱۰ هزار و ۵۳۹ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۲ هزار و ۶۹ نفر، و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۹۳۳ نفر از استان مازندران شرکت کردند.
دراسرایی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری علی خلیلی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه یک ساری موفق به کسب رتبه ۷ کشوری در گروه آزمایشی علوم‌تجربی و ستیا نعمت الهی از دبیرستان فرزانگان تنکابن موفق به کسب رتبه ۶ کشوری گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شدند.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در روزهای گذشته، دانش‌آموزان مازندرانی توانستند ۲۲ رتبه دورقمی و ۱۲۴ رتبه سه‌رقمی کشوری را کسب کنند.
معاون آموزش‌وپرورش مازندران تصریح کرد: نتایج دقیق عملکرد استان‌ها معمولاً نهایتاً تا آذر هر سال از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به ادارات کل آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود.
دراسرایی بیان کرد: طبق آخرین گزارش رسمی سازمان ملی سنجش، مازندران درمجموع صرفاً با سوابق تحصیلی و با آزمون بعد از استان یزد، رتبه دوم کشور در کنکور سراسری را کسب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، وی با اعلام اینکه در کنکور امسال اعمال سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم به ۵۰ درصد رسید، افزود: در واقع سؤالات از صددرصد تستی به تشریحی – تستی تغییر یافت؛ البته دانش‌آموزان سابقه تحصیلی دروس عمومی و تخصصی را با شرکت در آزمون‌های تشریحی نهایی خرداد ۱۴۰۳ ایجاد کرده و سهم سؤالات تخصصی تستی نیز ۵۰ درصد بقیه در روزهای کنکور سراسری برای دانش‌آموزان رقم خورد.

1403/06/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود