فرماندار شهرستان نور :ضرورت استفاده از فناوری نوین در حوزه زباله


فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه موضوع پسماند بسیار مهم است، گفت: سایت شهرستان نور از گذشته استارت کار زده شد اما در سال ۱۴۰۰ کار اجرایی شروع و ۱۴۰۲ بهره‌برداری به صورت همه جانبه با پیگیری های متعدد صورت گرفت.
بیژن پولادی در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند شهرستان‌ نور که با حضور اصغریان رستمی سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخشدار مرکزی و دهیاران در سالن پیامبر اعظم(ص) رویان برگزار شد؛ با بیان اینکه در سایت زباله شهرستان نور علاوه بر تفکیک زباله، تولید کمپوست از زباله نیز وجود دارد، تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و عزم جدی در حوزه پسماند و زباله در مازندران و استان های شمالی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ۳ برابر جمعیت ثابت در شهرستان نور، جمعیت متغیری که به عنوان جمعیت ثابت محسوب می‌شود وجود دارد، گفت: سیل مسافرین و بی سامانی در حوزه مدیریت شهری و روستایی وجود دارد چرا که اسکان آن ها مشخص نیست و هر جایی را علیرغم وجود برخی تابلو ها برای نشستن انتخاب می کنند و زباله ها را در ساحل، جنگل، کوهستان و جلگه رها می‌کنند که جلوه بسیار بدی دارد.
فرماندار شهرستان نور ادامه داد: در ایام تابستان سیل مسافرین از همه نقاط کشور به مازندران می آیند به غیر از اینکه بسیاری از تهرانی ها خانه دوم آن ها در شمال است که باید در سطح وزارت کشور پیگیری شود تا بخشی از بودجه و خدمات شهرداری تهران به سمت مازندران هدايت شود.
پولادی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه پسماند ظرفیت ها پذیرش زباله را ندارد، ادامه داد: عموما در استان های مرطوب زباله سوز جواب نمی‌دهد چرا که باعث ایجاد آلاینده های زیست محیطی می شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی با بیان اینکه استان مازندران طی سال های آینده دچار چالش در حوزه پسماند خواهد شد، افزود: باید در حوزه پسماند به فناوری نوین روی آوریم و براساس نظر کارشناسان و وجود چندین میلیون متر مکعب کویر، هدایت زباله ها به آن مناطق صورت بگیرد چرا که علاوه بر هزینه کم مدیریت بهتر هم می‌تواند صورت بگیرد.
فرماندار شهرستان نور یادآور شد: دهیاران که خط مقدم مدیریت اجرایی در سطح روستا هستند، باید کارهای خلاقانه را در دستورکار خود قرار دهند و مدیریت پسماند را جدی بگیرند. در حقیقت دهیاران از شهرداران در حوزه پسماند موفق تر عمل می کنند و هر روز نسبت به جمع آوری زباله بروزرسانی صورت می‌گیرد.

1403/06/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود