مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور:مرگ و میر مادران باردار نوری به صفر رسیده است


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در تشریح عملکرد این اداره گفت: ارائه خدمات غربالگری ناباروری، مشاوره فرزندآوری و کلاس مشاوره ازدواج برای تعداد ۵۹۰هزار و پنج نفر در راستای برنامه جوانی جمعیت انجام شد.
دکتر سید حمید حسینی در خصوص عملکردسال گذشته و ۵ ماهه اول امسال شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور اظهار کرد: ساخت، تجهیز و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت لاویج با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
وی از اتمام ساخت خانه بهداشت اسپی‌کلا با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی چمستان به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار شد که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با اشاره به جذب اعتبار پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری رویان به مبلغ ۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، خاطرنشان کرد: اعتبار و خرید تجهیزات مرکز خدمات جامع سلامت رویان و خانه بهداشت اسپی‌کلا با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان جذب شد.
حسینی از جذب ۷ دانشجوی بهورزی برای خانه‌های بهداشت عباسا، رستمرود، سلیاکتی، کاردگرکلا، جوربند، تاشکوه سفلی، جلیکان علیا و شروع آموزش در آموزشگاه بهورزی خبر داد.
وی با بیان اینکه خرید تجهیزات پزشکی و اداری به مبلغ ۹ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت مردمی صورت گرفته است، یادآور شد: مشارکت مردمی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و تجهیزاتی بسیار کمک حال بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور ادامه داد: مراقبت ۲۷۹۴ نفر زن باردار و ۵۲۱ هزارو ۹۴ کودک، میانسال، سالمند و رسیدن مرگ و میر مادران باردار به صفر از جمله اقدامات موثر بوده است.
حسینی در ادامه از ارائه خدمات غربالگری ناباروری، مشاوره فرزندآوری و کلاس مشاوره ازدواج برای تعداد ۵۹۰هزار و پنج نفر در راستای برنامه جوانی جمعیت خبر داد و گفت: برنامه آموزش حضوری هادیان زندگی در راستای برنامه جوانی جمعیت جهت ارائه دهندگان خدمت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان با ۲۴ جلسه آموزش برای ۶ گروه هدف شروع شده است.
وی با اشاره به مراقبت و واکسیناسیون هاری برای ۱۷۵۰ نفر از مراجعین به دلیل حیوان گزیدگی گفت: ارائه ۴۱۸ هزار و ۴۱۰ خدمات درمانی شامل ۲۰۴ هزار و ۲۸۶ ویزیت پزشک، ۳۲ هزار و ۸۱۵ ویزیت مامایی، ۱۲۵هزار و ۵۴۸ پرستاری، ۲۷ هزار و ۷۱۳ آزمایشگاه، ۴ هزار و ۱۲۵رادیولوژی و ۱۵ هزار ۹۲۳ دندانپزشکی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با بیان اینکه ۶۲۰ مورد بازرسی شبانه روزی از مراکز درمانی، موسسات پزشکی، مطب‌ها و بیمارستان انجام شده است، ادامه داد: ۴۳ هزار ۵۲۷ مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و صدور ۱۰ هزار و ۷۳ مورد اخطاریه به مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، ۱۵۳۸ مورد مشاوره تغذیه ای برای جمعیت تحت پوشش صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، حسینی از انجام ۹۰ هزار و ۵۹ مورد غربالگری ۹۸ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال و شناسایی ۱۶۸۷ مورد مشکوک به دیابت، ۲۰۴۱ نفر مورد مشکوک به فشار خون، ۱۲ هزار و ۶۴۹ نفر پره دیابت و ۱۸ هزار و ۵۳۶ نفر پیش فشارخون در برنامه پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: ۴۰ درصد مراقبت دوره‌ای برای گروه هدف نوجوانان و ۳۳ درصد مراقبت دوره‌ای جوانان نیز صورت گرفته است.

1403/06/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود