مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:آماده‌باش روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی امدادی مازندران برای نجات غریق


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به بار زیاد کاری امداگران و ناجیان غریق استان در ایام تابستان گفت که به طوریکه روزانه هزار و ۵۰۰ حتی بیشتر از این تعداد نیرو درگیر عملیات امداد و نجات غریق در دریای خزر هستند.
غلامعلی فخاری افزود:‌ کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی ۱۴۰۳ مازندران به ریاست جمعیت هلال احمر استان در این عرصه فعالیت می کند.
وی ادامه داد: در بازه زمانی نهم خرداد ماه و آغاز طرح دریا تا ۲۵ مرداد ماه ۷۸ محل فعالیت مستقر شده است که از این تعداد سه پایگاه ثابت دریایی، ۶۹ پست سیار و موقت و ۶ کمپ چادر سلامت است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:‌ روزانه با گشت زنی و به کارگیری هزار و ۵۳۰ نفر نیروی عملیاتی شامل ۱۰۰ پرسنل، ‌۱۲۳ داوطلب گشت موتوری و هزار و ۳۰۷ ناجی غریق امدادرسانی به افرادی که در سواحل دریای خزر دچار سانحه غرق شدگی می شوند را انجام می دهند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، فخاری ادامه داد:‌ علاوه بر استفاده از نیروی انسانی در این زمینه تجهیزات ترابری و امدادی برای این منظور اختصاص یافته است که به صورت روزانه خدمات دهی به افراد حادثه دیده در سواحل دریا را انجام می دهند که در همین راستا ۱۰۸ دستگاه ناوگان ترابری امدادی شامل ۳۸ آمبولانس، چهارموتورلانس، ۵۸ موتورسیکلت امدادی و هشت خودروی کمکدار در سواحل دریا مستقر هستند.
به گفته وی این تعداد نیروی انسانی و تجهیزات ترابری امدادی در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی علاوه بر خدمات امدادی، ‌خدمات درمانی، پیش بیمارستانی و اورژانسی به افراد ارائه می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت: در مدت زمان ذکر شده نیروهای امدادی هلال احمر مازندران به پنج هزار و ۵۷۰ نفر خدمات دادند که از این تعداد ۴۴۳ نفر نجات از آب دریای خزر، ۵۲ نفر مصدوم انتقالی به مراکز درمانی و پنج هزار و ۷۵ نفر مصدوم خدمات حضوری نظیر تست فشار خون، تست قند خون، انجام پانسمان، فیکس و آتل بندی برای آنها ارائه شد.

1403/05/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود