مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:نوسازی ۱۲ هزار واحد مسکن در مازندران


مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن تاکنون ۱۲ هزار و ۱۴۳ واحد در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی، نوسازی شده است.
علی دیوسالار اظهار کرد: اداره کل راه وشهرسازی در گام نخست با همکاری شهرداری‌های سطح استان، اقدام به شناسایی محلات و محدوده‌های هدف و احصاء اطلاعات مرتبط با مشکلات و معضلات کرده است.
وی تصریح کرد: استان مازندران در حال حاضر دارای ۴۳ شهر دارای محدوده هدف بازآفرینی(مصوب) به مساحت ۸ هزار هکتار و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است، که شامل بافت‌های ناکارآمد میانی( بافت فرسوده)، سکونتگاه‌های غیررسمی و محدوده‌های تاریخی است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تخصیص قیر به محلات و محدوده‌های هدف شهرهای استان را یکی از برنامه‌های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ تن قیر به محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهرهای استان تخصیص یافت.
دیوسالار ادامه داد: در راستای قانون جهش تولید مسکن و با عنایت به سهمیه ابلاغی ساخت و نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان( به تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد) تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۱۴۳ واحد در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی نوسازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از بلاغ، وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تسهیلات بافت فرسوده شهری برای هزار و ۸۴۶ واحد پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان سالانه اجرای برخی از پروژه‌های شاخص در سطح محلات هدف بازآفرینی را در دستور کار دارد که می‌توان به احداث فرهنگ سرا و خانه محله – چمران ساری، احداث فرهنگ‌سرا و خانه محله- امت‌آباد آمل، احداث پارک معلولین – امت‌آباد آمل، احداث فرهنگ‌سرا و خانه محله کتی غربی بابل، احداث مرکز بهداشت- امت‌آباد آمل، احداث سالن ورزشی بانوان – ترک محله قائمشهر، بهسازی و جداره سازی پل هچیرود و سردآبرود چالوس، بهسازی و جداره‌سازی پل کاظم‌رود عباس‌اباد و مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرهای استان از جمله خانه سردار جلیل، میرگتی، صادقیان ساری اشاره کرد.

1403/05/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود