رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:مازندران جایگاه برتر تولید مرغ در کشور را دارد

مرغداری تنها صنفی است که توانست جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را در اراضی کشاورزی بگیرد
رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه سه مصوبه مهم اتاق بازرگانی به عنوان پایلوت در کشور مورد استقبال قرار گرفت که مهمترین آن موضوع سطح اشغال واحدهای مرغداری بود، گفت: طبق قانون تا ۲۵ درصد مجوز ساخت مرغداری در اراضی کشاورزی داده شد که طی جلسات متعدد و پیگیری ها، توانستیم مساحت ساخت مرغداری ها را در مازندران به ۴۰ درصد برسانیم.
امیر میران آملی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: در جهت ساخت مرغداری دیگر لزوم بر تغییر کاربری نیست و در همان زمین کشاورزی انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی تصریح کرد: اولین امتیاز بالابردن ظرفیت ساخت مرغداری این است که زمین از سطح کاربری خود خارج نمی شود و انشآبات ترانس برق نیز اضافه نخواهد شد و همچنین حفر اضافه چاه هم صورت نمی گیرد و با همان امکانات زمین و حفظ محیط زیست و بهداشت محیط با ساخت ساختمان ظرفیت تولید واحد مرغداری را در بخش کشاورزی بالا خواهد رفت.
وی با بیان اینکه مرغداری تنها صنفی بود که توانست جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرد؛ افزود: تنها صنفی که توانست جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرد وجود واحدهای مرغداری در اراضی کشاورزی بود.
رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد: هم‌اکنون اساسی‌ترین معضل در نابودی اراضی کشاورزی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ویلاسازی است که باید به نوعی از افزایش این روند جلوگیری شود.
میران آملی همچنین به انعقاد تفاهم نامه آموزشی و کاربردی اشاره کرد و گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ آموزشی و کاربردی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی بود که با اجرای این طرح و انعقاد دانشگاه و صنعت کنار هم قرار می‌گیرند تا با برگزاری کلاس و جذب دانش‌آموخته‌ها پس از آموزش در صنعت به کار گرفته شوند.
وی لاریجان آمل را دارای ظرفیت های بسیار بالا در زمینه گیاهان دارویی و آبزی پروری دانست و گفت: منطقه لاریجان آمل دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهمی در تولید پرورش ماهی‌های سردآبی و گیاهان دارویی است که متاسفانه درحال حاضر زمین ها بلااستفاده مانده که با احصاء مشکلات بخش شیلات ماهی های سردابی لاریجان سعی داریم آنها را به چرخه تولید برگردانیم.
رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی در رفع مشکلات بیان داشت: اتاق بازرگانی با توجه به اینکه مشاور۳ قوه بوده تنها بخش خصوصی است که می تواند مستقیما طرح دهد و این توانمندی را دارد که با احصاء مشکلات و طرح آن در کمیسیون های مرتبط آنها را پیگیری و پردازش کند تا شورای گفتگو آن طرح را به صحن برده و عملیاتی کند.
میران آملی با اعلام اینکه مازندران جایگاه برتر تولید مرغ در کشور را دارد؛ گفت: مازندران ۷۰ درصد از گوشت سفید پایتخت را تامین می‌کند و به‌ لحاظ تولید مرغ در جایگاه برتر کشور قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: گمرکات مازندران رتبه دوم در وزن و رتبه سوم در ارزش را در بین ۵۶ گمرک فعال در صادرات لبنیات داراست.
رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: کشورهای عراق، امارات متحده عربی، بحرین، قزاقستان، ژاپن، ترکمنستان، تایلند، پاکستان و… کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.
میران آملی گفت: رسالت اتاق بازرگانی تنها صدور کارت در حوزه صادرات نیست بلکه با پیگیری مشکلات، می تواند واحدهای صنعتی، سرمایه گذاری و علمی و تولیدی را به یکدیگر متصل کند.

1403/05/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود