رانش زمین در روستای «وازتنگه» چمستان

بخشدار چمستان از رانش زمین در عرصه‌ای حدود ۳ هکتار در روستای «وازتنگه» خبرداد.
قنبرعلی داداشپور در این باره گفت: روز گذشته حدود ساعت ۱۱ پیش از ظهر، رانشی در عرصه‌ای حدود ۲ الی ۳ هکتار اتفاق افتاد که در پی آن درخت و عرصه منابع طبیعی به صورت رانش به سمت رودخانه حرکت کرد و واریزهای کوهی به سمت کف رودخانه‌ ریخته شد.
وی افزود: بلافاصله پس از این حادثه فرماندارشهرستان نور به همراه معاون عمرانی، بخشدار چمستان، روسای ادارات امور آب، منابع طبیعی و عوامل در آن نقطه با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای «وازتنگه» حاضر شدند و تمهیدات اولیه جهت جلوگیری از خطرات احتمالی برای اهالی با توجه به اینکه خطر پاره شدن و سقوط دکل برق فشار قوی شرق و غرب مازندران وجود داشت، انجام شد.
بخشدار چمستان با بیان اینکه به اهالی روستای واز تنگه جهت دور شدن از مناطق خطر اطلاع رسانی شد، خاطرنشان کرد: در اقدام بعدی هماهنگی لازم در جهت اعزام یک دستگاه بیل زنجیری ‌توسط امور آب منطقه‌ای استان جهت خاکبرداری از منطقه‌ای که احتمال دارد محل عبور آب را در قسمت رانشی ببندد و باعث آبگرفتگی در نقاط دیگر و خسارت بیشتر شود، انجام شد که امروز کار خود را شروع خواهند کرد.
داداشپور با بیان اینکه اکنون وضعیت آرام و تحت کنترل است و جهت رصد اوضاع با دهیار و شورای روستای وازتنگه در ارتباط هستیم.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا؛ وی در خصوص آتش سوزی که رخ داده بود، گفت: جرقه‌های رخ داده به دلیل تحرک زمین و دکل‌های برق فشارقوی بود که خوشبختانه با توجه به سبز بودن درختان و شرایط جوی گسترش پیدا نکرد.

1403/05/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود