مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران:قطع برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف مازندران


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: از نیمه دوم خرداد و با آغاز طرح پایش مصرف برق در ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی تاکنون با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات و بانک‌ها در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به سال ۱۴۰۰، پایش میزان مصرف در ادارات و بانک‌های زیر پوشش این شرکت در مازندران با جدیت دنبال می‌شود که به دلیل رعایت نشدن این مصوبه، ۱۸۴ اداره و بانک استان مشمول قطعی برق شدند.
سید کاظم حسینی کارنامی با بیان اینکه در یک‌هزار و ۳۰۰ اداره و بانک مازندران کنتور‌های هوشمند برق نصب شده است، افزود: از این تعداد تنظیم کنترل حد مصرف برق در ۸۵۰ اداره و بانک به صورت برخط و هوشمند پایش می‌شود و در بقیه ادارات و بانک‌ها همکاران ما به صورت میدانی پایش را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: پیش از قطع کردن برق این ۱۸۴ اداره و بانک، ۱۵۰ اخطار به ادارات و بانک‌هایی که نسبت به این مصوبه هیئت وزیران بی‌توجه بودند فرستاده شد. اما متأسفانه به این هشدار‌ها توجه نشد.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، برق ادارات و بانک‌هایی که توجهی به مصوبه کاهش مصرف برق ندارند، ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه قطع می‌شود و در صورت بی‌توجهی به مصوبه هیئت وزیران و استمرار مصرف بالای برق مدت زمان خاموشی افزایش می‌یابد.
حسینی افزود: در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق عادی و غیرگرمسیری باید از ساعت ۱۲ کولر‌ها خاموش شود و ۶۰ درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم و در صورت رعایت نشدن این موضوع ناچاریم برق را قطع کنیم.
به گزارش پایگاه خبری صبح امل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وی تصریح کرد: میزان مصرف برق مازندران در ماه‌های غیرگرم سال -از مهر تا خرداد- بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات است که با افزایش دمای هوا و روشن شدن وسایل سرمایشی به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، افزود: امسال مصرف برق در مازندران هنوز به میزان پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ نرسید، اما با توجه به استمرار هوای گرم در استان طی روز‌های آتی احتمال این که رکورد‌های جدیدی در مصرف برق ثبت شود وجود دارد.

1403/05/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود